ילד בן 3 מראשל"צ ניצל היום (ראשון) לאחר שבלע בורג באורך 4 ס"מ. אותו קטין הגיע בסוף שבוע האחרון למרכז הרפואי שמיר שבבאר יעקב, לאחר שחש כאבים עזים בבטנו. הילד הועבר מיידית לחדר הניתוח בכדי להוציא את הבורג.



פרופ' אפרת ברוידא, מנהלת יחידת גסטרו ילדים מסרה: "הכנסנו את הילד לחדר ניתוח בהרדמה מלאה, ובהליך גסטרוסקופיה הוצאנו לו את הבורג מהטרסריון. מסתבר שהבורג המסוכן והחד כבר עבר את הקיבה ובמזל ניצלו חייו".



ד"ר אסנת זמורה, מנהלת מח' כירורגית ילדים: "לאחר ניתוח הגסטרו המוצלח של פרופ ברוידא, הילד הובא אלינו למחלקה להמשך השגחה עד לשחרור". עוד הוסיפה ד"ר זמורה: "אני קוראת מכאן לכל ההורים לשים לב ביתר שאת לילדיהם ולהרחיק מהם במיידית חפצים מסוכנים. מדובר היה בבורג ארוך וחד מאוד, ורק במזל גדול הילד יצא מזה בשלום ללא נזק ממשי".




הובהל לבית החולים. צילום: מד"א
הובהל לבית החולים. צילום: מד"א



רק לפני יומיים קרה מקרה בו ילד כבן 3 נחנק למוות לאחר שהתחבא במכונת כביסה במהלך משחק עם אחיו. אותו ילד הובהל לבית החולים סורוקה כשהוא מחוסר הכרה, אך שם הרופאים נאלצו לקבוע את מותו.



ביולי האחרון אסון נוסף התרחש בכפר כיסא, כאשר תינוק נחנק מענב. בבית החולים בנהריה נלחמו על חייו זאת לאחר שהצליחו להוציא ממנו את הענב אך כאמור נאלצו לקבוע את מותו.