בהמשך לטענות שחקני "הבימה" בשביתה, התאטרון הלאומי הגיש היום (ראשון) פניה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בבקשה להורות מידית למשרדי האוצר והתרבות להעביר את כספי התמיכות השוטפות המגיעות לתאטרון ולהורות לחשבת המלווה על העברת השכר ל-400 שחקנים ועובדים. זאת, ברוח החלטת בית המשפט מלפני כחודש. בהבימה אומרים כי הם "מביעים זעם על התנהלות פקידי האוצר, אשר לוקחים שחקנים ועובדים על משפחותיהם כבני ערובה".



 עוד הוסיפו: "לא יתכן שהחלטות בית משפט בישראל אינן מכובדות על ידי המדינה. לא יתכן שמחדלי העבר של המדינה רודפים פעם אחר פעם את התאטרון הלאומי על שחקניו ועובדיו, המדינה ממשיכה לרמוס את פרנסתם ולדרוס את התרבות בכלל. התאטרון משתף פעולה באופן מלא עם כל בקשות המדינה ובכלל זה של החשבת המלווה. לאחר העברת המסמך האחרון היום, אנו מצפים שכפי שהובטח יעביר האוצר מחר את ההקצבות שיאפשרו את תשלום השכר לשחקנים ולעובדים".



הבימה. צילום: מרים אלסטר, פלאש90
הבימה. צילום: מרים אלסטר, פלאש90



בניגוד לנטען באופן תמוהה, נכון להיום, משרד האוצר לא העביר לתאטרון הבימה כל הצעה לתכנית הבראה. התאטרון הלאומי הבימה יאבק בכל דרך למען שחקניו ועובדיו העושים מלאכתם נאמנה ומקיימים הלכה למעשה את התרבות הישראלית במיטבה.