אישה איראנית תועדה היום (שני) כשהיא עומדת על גשר מעל לכביש סואן בארצה וצורחת "מוות לחמינאי" כנגד מנהיגה העליון של איראן. האישה תועדה לאחר שהסירה את החיג'אב שלה כשמתחתיה מכוניות רבות שעצרו את תנועתן והקשיבו לביקורת החריפה והנוקבת שמתחה על האייתוללה, שתמיכתו בתוכנית תקצוב הדלק הממשלתית ועליית מחירי הבנזין הובילה למחאה בבירה טהרן ובשאר רחבי המדינה. 


האישה האיראנית שתועדה צורחת על הגשר. צילום: רשתות ערביות

"תקשיב כולם, תנו לעולם לשמוע אותנו, העולם הקשה הזה שלנו. בגלל עלי חמינאי איבדנו את הכל! ככה השלטון גומל לנו על ההקרבה שלנו. אתה (חמינאי) תומך במשטר הסורי במקום בארץ מולדתנו. היום אפילו בעיראק מוחים נגד הרפובליקה האסלאמית (איראן). סבלנו במשך 40 שנה. מה עשית לזכויות שלנו? אתה והחוקים המקוללים שלך".

הפגנות המחאה באיראן. צילום: רשתות ערביות

הפגנות המחאה באיראן. צילום: רשתות ערביות

לאחר מכן המשיכה האישה וקראה: "מוות לחמינאי!", הוסיפה כי היא מקווה שהוא  "יסיים את חייו מת בביבים" והמשיכה לקלל אותו לקול תשואות האנשים שישבו במכוניתיהן ועמדו על הגשר, והריעו לה.



עלי חמינאי. צילום: AFP
עלי חמינאי. צילום: AFP



בתוך כך הודיע היום צבא משמרות המהפכה של איראן כי הוא יפעל "באופן החלטי" כנגד המפגינים במדינה וכנגד "כל פעולה המפריעה לסדר הציבורי".



אתמול התייחס חמינאי לראשונה להפגנות המחאה המתרחשות במדינה בימים האחרונים כנגד עליית מחירי הבנזין. חמינאי טען כי המחאה לובתה בידי גורמי אופוזיציה איראניים בשיתוף גורמים זרים המעוניינים להתערב בנעשה במדינה, והכריז כי לא יהיה כל שינוי במחירים."רוב האנשים לא מוטרדים מההחלטה, המרד נעשה על ידי חוליגנים ולא על ידי העם שלנו", אמר חמינאי, והוסיף: "האופוזיציה ואויביה של איראן תמיד תמכו במרד פנימי והם ימשיכו לעשות זאת".



כאמור, בימים האחרונים מוחה הציבור האיראני כנגד ההחלטה להעלות את מחירי הבנזין מ-10,000 ל-15,000 ריאלים (כ-0.13 דולר) לליטר. אנשי אופוזיציה טענו אתמול כי שלטונות איראן החליטו לנתק את החיבור לרשת אינטרנט במדינה. על פי כמה דיווחים, חמישה מפגינים נהרגו מירי כוחות הביטחון.



במהלך המחאות בסוף השבוע האחרון, שבהן השתתפו אלפים, הציתו מפגינים תחנת משטרה בעיר כאראג' צפונית־מערבית לבירה טהרן, ואחרים עצרו נהגים בכבישים ודרשו מהם להשבית את כלי הרכב, במטרה לשתק את התנועה. נהגים רבים נענו לבקשה וכבישים מרכזיים נחסמו, בהם הרחוב המרכזי בטהרן. ערוץ הטלוויזיה האיראני דיווח על פצועים רבים ועל כ-40 הרוגים במהלך ההפגנות.