השחקנית מיכל ינאי השיקה אפליקציה מיוחדת עבור מדיטציות מודרכות בעברית בשם "my medi", אותה פיתחה במהלך השנה האחרונה,  וסיפרה לאיריס קול ב-103FM על הדרך בה היא עוזרות להתמודד עם חרדות ומתחים: "מדובר באפליקציית מדיטציות מודרכות. היא לא מיועדת לרוחניקים שרוצים להתמסר כל היום למדיטציה ויוגה אלא לאנשים שחיים מודרניים וקצת מרגישים מותשים. מדיטציה בדרך כלל משתייכת לרוגע ולהרגעת חרדה אך היא גם מאוד עוזרת במיקוד וקשב ויכולה לסייע לעשות בחירות טובות בחיים".



איך הגעת למדיטציה?
"לא הייתי קשורה לעולם הזה. היו דברים קטנים שתפסו לי את המוח, כמו זה שלא מצאתי לילד מורה לקריאה - הדבר הכי טפשי, אבל זה מסתובב במוח, ולא מניח, זה מתחיל להידבק לכל מיני מחשבות שמתישות אותך. הגעתי לזה בעקבות התקפי חרדה קצת יותר קשים שהיו לבעלי ולי, התחלנו לחפש פתרונות ובעלי מצא אפליקציות מעולות באנגלית עם הדרכות קטנות והציע לי לנסות. התאהבתי ואני מקפידה להשתמש בהן לפני השינה, שמה את הסלולרי על המיטה ומתמסרת לעשר דקות של הדרכה שמאפשרת לי להגיע לשינה שלווה יותר ומאפשרת לי להתעורר בבוקר רעננה ומאופסת יותר. הילדים החלו לראות אותנו משתמשים באפליקציה וביקשו להצטרף ומכיוון שלא מצאנו אפליקציות בעברית החלטנו להקליט אפליקציה משל עצמנו. התחלנו לקרוא מחקרים ומאמרים וצללתי לעולם הזה במשך שנתיים והתאהבתי".





אנחנו חיים פה במקום הלא הגיוני הזה וזו דרך טיפול.
"נכון. אנחנו נוהגים לטפל לתזונה שלנו, לילדים שלנו ולרכב שלנו אבל מה איתנו? מה עם המוח שלנו? שהוא הכלי הכי חשוב שלנו. שמנו אותו בצד. זה כלי שכל כך אפשר להיעזר בו ולעשות את החיים יותר קלים, נעימים ומדויקים".



מלבד חווית המדיטציה הסלולרית ניסית לעבור סדנה?
"עשיתי בחו"ל וזה היה קשה לי. אין לי המון סבלנות. ההדרכות הקצרות הרבה יותר מתאימות. אתם מוזמנים להיכנס לחנות האפליקציות ולחפש את "My Medi". בינתיים התגובות מאוד מרגשות ומדהימות של סטודנטים שמשתמשים באפליקציה לפני המבחנים".