שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי), אמר היום (שני) כי בכוונת המשרד לסגור למשך שישה שבועות את אחד המסלולים בנתיבי איילון כדי לזרז את בניית גשר יהודית. "אם נעבוד רק בלילות ייקח שנה וחצי לסיים את הפרויקט, כי בלילות אנחנו עובדים רק שלוש שעות. במקום לעבוד שלוש שעות בלילה, נעבוד במשך היום לאורך שישה שבועות. אנחנו נעשה ככה בהמשך את פרויקט החשמול", הסביר השר בדיון בוועדת הכספים.

עוד אמר סמוטריץ', כי "שר שהוא לחיץ פוליטי היה מפחד. לי יש את האומץ ואני אצטרך לבקש את הגיבוי שלכם כדי שהדברים יקרו יותר טוב. קבלן שעושה את העבודה הזו בחודשיים ברצף ייקח פחות במחיר".

העבודות על גשר יהודית גרמו לסערה משום שהם נעשות בשבת. כזכור, לפני שנה הורה שר התחבורה הקודם, ישראל כ"ץ, להפסיק את העבודות על הגשר בשבת. בתגובה, עיריית תל אביב עתרה לבית המשפט העליון בטענה שההוראה של השר אינה חוקית ובסופו של דבר שוב עבדו על הקמת הגשר בשבת. 

השר סמוטריץ' היה אחד המתנגדים הבולטים לעבודות בשבת על תשתית תחבורתית, וייתכן כי ההחלטה עליה הודיע היום תאפשר להפםסיק את העבודות במהלך השבת. סגירת המסלול בוודאי תגרום לעומסי תנועה כבדים באיילון, כפי שקרה בעת שסגרו את הנתיבים בסופי השבוע. 

על התחבורה הציבורית אמר שר התחבורה, כי "ללא כל ספק סוגיית השירות היא הנושא החשוב ביותר. הצורך גדול לסנכרן בין הולכי הרגל, בין נסיעה באופניים לשימוש באוטובוסים. אנחנו עובדים על התקציב הבא שיגיע עם סל מאוד רחב של כלים. יש מיסוי שיש לעשות. זה חשוב לפרויקטים שאנחנו רוצים להקדם. הסובסידיה עלתה מ-7 מיליארד ל-9 מיליארד בעניין של תוספות שירות. קיבלנו התחייבות מהאוצר וזה נתקע תקציבית. יש דברים שישדרו צעדים דרמטיים. צריך את הזמן לראות שהם עובדים, יש צורך ללמוד ולתקן, כמו למשל בנושא הנתיב המיוחד".