בישיבה משותפת של סיעות "בלוק ה-55" של הימין והחרדים, תקף ראש הממשלה בנימין נתניהו את הרשימה המשותפת ואת כחול לבן, על רקע האפשרות להקמת משלת מיעוט, יומיים לפקיעת המנדט של בני גנץ.



"התכנסנו כאן לכנס חירום כי זו שעת חירום", פתח נתניהו את דבריו, והמשיך: "נמצאים כאן ראשי הסיעות שמייצגים ציבורים רחבים במדינת ישראל. משום שיש כאן רגע גורלי בתולדותיה של מדינת ישראל. יש סכנה שתקום ממשלת מיעוט שתלויה בתומכי טרור. אני חושב שזה מהווה סכנה אמיתית למדינת ישראל. אינני מדבר על אזרחי ישראל, הם אזרחי המדינה, אלא על חברי כנסת שתומכים בארגוני טרור.



"הזהרנו מפני האפשרות הזו שתקום ממשלה כזו ערב הבחירות, ואתם זוכרים שכחול-לבן הכחישו את זה לגמרי. אמרו שזה לא יהיה ושלא ינהלו שיח עם אנשים כאלה. עכשיו רואים שפשוט הוליכו שולל את הציבור. אומרים זאב-זאב, יש פה זאב אמיתי בחדר. 

"הייתה לי תקווה שאחרי שקראתי לכחול-לבן להפסיק עם זה, הם יפסיקו את זה. כל הסימנים מראים שהם שועטים קדימה לעבר ממשלת מיעוט. הם מנסים לתרץ ולומר שתוקם ממשלת מעבר, ואני אומר שאסור שממשלה כזו תוקם אפילו ליום אחד. זה כל כך בלתי נתפס, שלאנשים קשה להבין את את זה".

נתניהו סיים את דבריו בהבעת תקווה כי יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, יסכל את האפשרות להקמת ממשלת מיעוט. "לא הכל אבוד, יש תקווה עדיין. הייתה לי אתמול פגישה טובה עם אביגדור ליברמן וצפויה עוד פגישה. לא דיברנו ארוכות על הנושא הזה, משום שליברמן דיבר ארוכות על נושא ממשלת המיעוט והגדיר את חברי הכנסת הערבים כגיס חמישי. קשה לי להאמין שהוא ייתן ידו להקמת ממשלת מיעוט כזו. דיברנו על ממשלת אחדות לאומית, דיברנו על הסכמות ותקציב. דיברנו על אחריות", אמר.

בהמשך הישיבה תקף יו"ר יהדות התורה, יעקב ליצמן, את הגורמים בימין שקראו למפלגות החרדיות להתפשר בענייני דת ומדינה: "קיבלנו במשך היום הרבה הטפות מוסר שעלינו להתגמש. אנשי הליכוד, אתם רוצים הרבה דברים, בקעת הירדן ועוד, לו היו ניגשים אליכם ומבקשים לוותר על העקרונות, מה הייתם עונים? יש לנו עקרונות , יהדות, למה שנוותר עליהן?".