‏מפקד הכיתה מנצח יהודה חתם היום (שני) על הסדר טיעון בעקבות האירוע בו תקפו חיילי יחידת כפיר שבעה צעירים בדואים בתחנת הדלק דביר שבנגב. במסגרת הסדר הטיעון ישלח המ"כ ל-60 ימי מאסר בפועל ו-30 יום נוספים בעבודות צבאיות. בנוסף יורד לדרגת טוראי. המ"כ כבר עצור קרוב לחודש כך שבמסגרת ניכויים ישוחרר בעוד שלושה שבועות מהכלא. 

עו"ד איתמר בן רביר המייצג את המ"כ וחייל נוסף שמסרב להסדר טיעון וטוען לחפותו אומר היום כי "בעניינו של המ"כ הוסכם בין הצדדים למחוק את הסעיפים החמורים, אך יחד עם זאת צר לי כי בפרקליטות הצבאית מגלים מוטיבציית יתר להרשיע חיילים מצטיינים, כאשר היה נכון לתת למ"כ צל"ש ולא להרשיע אותו בעבירה פלילית".

"יחד עם זאת לאור חתונתו הקריבה והעובדה שנותרו לו שלושה שבועות בכלא, החלטנו בדיעבד לקבל את הסדר הטיעון ובלבד שהחייל הגיבור יוכל להמשיך את חייו כסדרם, ולאחר השהות הממושכת שלא בצדק במאסר, יעזוב את הצבא.  לצד כל זאת, מדובר ביום שחור למדינת ישראל, יום בו לוחם מצטיין נאלץ לעזוב את הצבא בגלל חוסר גיבוי מצד המערכת המשפטית", מוסיף בן גביר.

התקרית החמורה נערכה לפני כחודש כאשר קבוצה של חיילים מיחידת "כפיר" צעקו "מוות לערבים", ותקפו שבעה צעירים בדואים בתחנת הדלק דביר בנגב. סמוך לשעה 1:30, הגיע מיניבוס ועליו כ-25 חיילים לתחנת הדלק כאשר באותה עת, ישבה קבוצה של צעירים, בני 17 עד 25, מהעיר הבדואית רהט, במקום – פיצחו גרעינים ושוחחו ביניהם, על פי החשד התקיפו החיילים את היושבים במקום על רקע גזעני ואף היכו אותם עם נשקם. 
 
אחד המותקפים סיפר ל"מעריב": "הם התחילו לקלל, אמרו שבכל מקום שאליו אנחנו מגיעים רואים ערבים, 'ערבים מסריחים', 'מוות לערבים'. אמרנו להם, תוך שאחד מאיתנו מצלם את התקרית, 'למה אתם מקללים', ואז כל חמישה חיילים התחילו לתקוף אחד מאיתנו, כאשר אחד מהם מאיים עם נשק על הראש. ראינו את המוות מול העיניים. הם לא הסתפקו בכך, כאשר המתדלק הערבי ניגש כדי להפריד, תקפו אותו גם בקת של הרובה – ולאחר מכן ניגשו לאדם שמתדלק את רכבו, והוא צעק להם 'אני יהודי כמוכם', ורק כך הוא ניצל. פשוט ההתנהלות שלהם הייתה מתוך גזענות ושנאת ערבים".