היום (שישי) תחל לפעול לראשונה מאז הקמת המדינה תחבורה ציבורית בשבת במטרופולין תל אביב. המיזם החדש יפעל תחת השם "נעים בסוף השבוע". בחודשים האחרונים פעלה לראשונה תחבורה ציבורית בשבת ברמת גן והפעם המיזם יהיה משותף לארבע רשויות: תל אביב, גבעתיים, קרית אונו ורמת השרון.

עיריית רמת גן תמשיך להפעיל בנפרד בתוך כמה שבועות את מיזם "הסבבוס" בסופי שבוע. אבל המיזם המטרופוליני גם יעבור בתחומה – בבית החולים שיבא ובדרך אלוף שדה. מערך ההיסעים המטרופוליני יתבסס על אוטובוסים בגודל קטן, הכוללים כל אחד 19 מקומות. המערך יכלול שישה מסלולים, שאורכם כ-300 קילומטרים והוא יפעל לאורכן ולרוחבן של הערים במטרופולין יעצור בלמעלה מ-500 תחנות.

שעות הפעילות, ביום שישי יהיו בשעות 02:00-18:00 ובשבת - בשעות 17:00-09:00. הקווים יצאו בתדירות קבועה של כל חצי שעה עגולה, מלבד קו 710 מקריית אונו, שייצא בכל שעה עגולה. מבחינת נגישות כל מיניבוס שלישי (כל שעה וחצי) יהיה מונגש ובנוסף, נוסע בעל מוגבלות בתנועה שיהיה מעוניין להשתמש בשירות יוכל להודיע למוקד הטלפוני לפחות שעתיים מראש, על מנת שיתואם אוטובוס ויישמר עבורו מקום.
הקווים מבוססים על מתן נגישות טובה ותדירה אל מרכזי הערים ובין השכונות השונות בשעות בהן תחבורה ציבורית סדירה אינה פעילה ותוך התחשבות באזורים שומרי שבת. רשת הקווים תמוספר במספרים 710-705 והמיניבוסים והתחנות יהיו ממותגים כך שניתן יהיה לזהות אותם בקלות, כולל מפות של הקווים בתחנות הייעודיות.

פירוט הקווים - תיאור כללי של המסלולים:

705

706

707

708

709

710

המאבק, גבעתיים

שכונת מורשה, רמת השרון

סוקולוב, רמת השרון

רמת החייל

סינמה סיטי, גלילות

שכונת פסגת אונו, קריית אונו

ויצמן, גבעתיים

הראשונים, רמת השרון

נווה גן, רמת השרון

בית חולים אסותא

אזורי חן

קניון קריית אונו

כצנלסון, גבעתיים

נאות אפקה

בני אפרים

גני יהושע

רמת אביב החדשה

בית חולים שיבא תל השומר

נחלת יצחק

אוניברסיטת תל-אביב

גני יהושע

נמל תל-אביב

נמל תל-אביב

דרך אלוף שדה

בית חולים איכילוב

בית חולים איכילוב

אבן גבירול

דיזנגוף סנטר

דיזנגוף סנטר

ביצרון

כיכר רבין

כיכר רבין

כיכר רבין

אלנבי

כיכר הבימה

שרונה

בן יהודה

דיזנגוף סנטר

דיזנגוף סנטר

העלייה

קניון TLV

כיכר רבין

התחנה

שדרות רוטשילד

אלנבי

הר ציון ולבון

יד אליהו

נמל תל-אביב

שוק הפשפשים

התחנה

פלורנטין

נווה עופר

משה דיין

גני יהושע

יפת, יפו

שוק הפשפשים

אצטדיון בלומפילד

בית חולים וולפסון

פארק מנחם בגין

 

בית חולים וולפסון

נמל יפו

נמל יפו

 

 

 

התמחרות על הפעלת מערך ההיסעים זכתה חברת "מוניות קווי שירות 5,4". העלות של המיזם לשנה הקרובה תעמוד על 12.5 מיליון שקל, כאשר עיריית תל אביב תממן מסכום זה כתשעה מיליוני שקלים. לפחות בשלב הראשון הנסיעה תהיה ללא תשלום.

"האפשרות לנוע ממקום למקום בכל ימי השבוע היא זכות יסוד", ציין ראש עיריית תל אביב רון חולדאי – "פרוייקט 'נעים בסוף השבוע' נועד למלא את הצורך של אוכלוסייה גדולה בישראל לעשות זאת. בהיעדר תחבורה ציבורית ממשלתית – קווי ההסעה במטרפולין גוש דן היא נדבך חשוב במיוחד המתווסף למענים שמספקת העירייה ובהם תל אופן ואוטותל. אני מקווה שממשלת ישראל תרים את הכפפה ותרחיב את השירות הזה לכלל תושבי המדינה".

ראש עיריית גבעתיים רן קוניק ציין כי לאחר פעילות בת ארבע שנים בעיר של המיזם החברתי 'נוע תנוע' גבעתיים היא שותפה טבעית גם למיזם החדש והבינעירוני. "בגבעתיים יעבור קו אחד, מידתי שמסלולו נקבע בצירים הראשים של העיר בלבד, תוך התחשבות ברגשות הציבור הדתי. אנו מקווים כי יותר ויותר רשויות סמוכות שטרם הצטרפו, יבחרו להצטרף, יסייעו לרשת הקווים להתפתח ויאפשרו גם לתושביהם התניידות גם בסופי השבוע".
ראש עיריית קרית אונו, ישראל גל אמר שעל מקבלי ההחלטות במדינה לראות את החשיבות שבעידוד הציבור לנסוע במערכת הסעת ההמונים בכל ימות השבוע.

ראש עיריית רמת השרון, אבי גרובר אמר שמערך התחבורה החדש בסופי השבוע מהווה בשורה אמיתית לכל תושבי גוש דן. סגנית ראש עיריית תל אביב ומחזיקת תיק התחבורה, מיטל להבי, שהיתה בין היוזמות של המיזם, אמרה: "לא מדובר בעוד קו מזדמן לים או לפארק, אלא ברשת קווים מטרופולינית שעוד תתרחב לרשויות נוספות ושתספק תחבורה בסופי שבוע. יותר ויותר רשויות במרכז ובשרון מביעות התעניינות ונכונות להצטרף למיזם ואני סבורה כי בתוך חודשים ספורים יוכפלו כמות הקווים והתושבים ששירות זה נותן להם מענה".