תושבי צפון רמת הגולן התעוררו הבוקר (שלישי) סמוך לשעה חמש  בעקבות אזעקה שנשמעה באזור. מדובר צה"ל נמסר: "זוהו ארבעה שיגורים משטח סוריה לעבר שטח ישראל שיורטו על-ידי לוחמי כיפת ברזל. ככל הנראה, ללא נפילות בשטח ישראל". על פי ההערכות, כוח של מילציות איראניות עומד מאחורי הירי לישראל, כפי שהיה במקרים קודמים.



כמה דקות לאחר האזעקה, דווח בסוכנות הידיעות הסורית סאנ"א כי פיצוצים נשמעו בשדה התעופה הבינלאומי בדמשק, ובסוכנות הידיעות "ספוטניק" נטען כי מערכות ההגנה האוויריות באזור הופעלו נגד מטרה עוינת בדרום סוריה. 


מהמועצה האזורית גולן נמסר: "סביב השעה 5 בבוקר הופעלו אזעקות בישובים נוה אטיב, נמרוד ומג'דל שמס. מערכת כיפת ברזל יירטה את השיגורים, לא אותרו נפילות בשטחנו. המועצה נמצאת בקשר רציף עם גורמי הביטחון וההנחיות הן להמשך שגרה".



התקופה האחרונה היתה מתוחה מאוד מבחינה ביטחונית בחזית הדרומית, אך נתפסה כשלווה למדי כאשר לא דווח על תקיפה ישראלית בסוריה מזה כחודש וחצי. במהלך סוף השבוע נורו משטח הרצועה לישראל שתי רקטות, שיורטו בהצלחה על ידי מערכת כיפת ברזל. בעקבות השיגורים הודיע צה"ל על תקיפת יעדי חמאס ברצועת עזה. בהודעה נמסר כי "מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו מספר יעדי טרור של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. בין יעדי הטרור הותקפו מחנה צבאי ומתחם צבאי ששימש את הכוח הימי של ארגון הטרור. כמו כן, הותקפה תשתית תת-קרקע. התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטות ששוגרו מרצועת עזה לעבר שטח ישראל במהלך הלילה".


האלוף במיל' קובי מרום, מפקד חטיבת חרמון לשעבר, אמר בראיון לגלי צה"ל,  כי "תגובת ישראל לאחר אירוע זה, חייבת להיות בשעות האחרונות, עוד בגלל היעדר תגובה אמריקאית שכאמור עזבה את שטח סוריה לפני כחודש". עוד הוסיף האלוף במיל' מרום כי "ככל שתגובת ישראל תדחה כך היא תגרום להסלמה בגולן".
 
כזכור, הפסקת האש מול הג'יהאד האיסלאמי נכנסה לתוקף ביום חמישי, אולם גם לאחריה עדיין המשיכו שיגורי רקטות לעבר ישראל. אתמול תקף צה"ל יעדים של הג'יהאד האסלאמי לאחר שפעילי הארגון שיגרו רקטות לעבר עוטף עזה במהלך הלילה. רק בצהריים חזרה השגרה ליישובי העוטף.