בישראל מצביעים על איראן כאחראית לירי ארבע הרקטות מסוריה לעבר רמת הגולן. שר החוץ, ישראל כ"ץ, הבהיר בגל"צ כי "פרטי המקרה יילמדו וישראל תפעל בדרך שתמצא לנכון. לא נאפשר מציאות של התשה וטרור".



השר זאב אלקין (הליכוד) התייחס אף הוא למתיחות בצפון, ואמר בערוץ כנסת כי מדובר בחלק מהמאבק נגד התבססות איראן בסוריה. "אנחנו יודעים שהיה ירי וכיפת ברזל עשתה את שלה", הסביר אלקין. "קיבלנו תזכורת לחזית הצפונית מידידינו שיושבים בטהרן. יש כאן מאבק עיקש ונחוש נגד התבססות איראן בסוריה". 



איראן עומדת מאחורי התקיפה?
"אני מציע שלגבי החזית הסורית, עדיף לעשות יותר ולדבר פחות, אז אצמד לכלל. ישראל עושה כל מה שהיא יכולה כדי להתמודד עם הנוכחות האיראנית והניסיונות של איראן להתבסס בסוריה. זה מאתגר אותם מאוד, כי הם רואים שהם לא מצליחים". השר בצלאל סמוטריץ' הוסיף בכאן ב' כי "אנחנו עושים הרבה מאוד צעדים כדי למנוע צעדים של איום אסטרטגי, ועוקבים מקרוב אחר הנעשה בסוריה, לבנון בעיראק. אנחנו מכירים את ההתבססות האיראנית בצפון. מערכת הביטחון עושה הרבה מאוד דברים שצריך לעשות, ולפעמים גם הצד השני עושה. מערכת הביטחון נערכה לזה, פרסה את מה שצריך לפרוס, וארבע רקטות יורטו".
 

מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם דיווח הבוקר כי ישראל תקפה עם חמישה טילים מוצבים מדרום הבירה דמשק ומדרום מערב הבירה. על פי הדיווח, מערך ההגנה האווירי הצליח ליירט חלק מהטילחים ששוגרו, אולם חלק אחר פגע במטרות. לא נמסר מידע עד כה על הרוגים או נזקים. 



עם זאת, מרכז המידע הסורי דיווח שבאזורים אלה פועלים אנשי חיזבאללה ומליציות איראניות. בדיווח נטען על ידי מספר מקורות כי מטרתה של התקיפה הייתה לפגוע במקום ממנו שוגרו ארבעה טילים לעבר רמת הגולן. זו התקיפה השנייה במהלך החודש האחרון, זאת לאחר שב-12 באוקטובר תקפו, לפי דיווחים זרים, מטוסים ישראלים בסוריה. בתקיפה נהרג בנו של בכיר בג'יהאד האסלאמי.