Healthcare Israel, מינהלת שת"פ כלכלי בין ממשלות בתחום הבריאות, היא אחת משלושת הזוכים בפרס InnoDip לדיפלומטיה חדשנית. הפרס, שנוסד על ידי מכון אבא אבן לדיפלומטיה בינלאומית במרכז הבינתחומי בהרצליה, יוענק לראשונה בכנס הדיפלומטי של הג'רוזלם פוסט שייערך השבוע (חמישי, 21 בנובמבר) בירושלים.

את המיזם הקים משרד הבריאות בשנת 2016 במטרה להרחיב את יצוא הפוטנציאל הישראלי בתחום הבריאות באמצעות הטכנולוגיות המתקדמות, הפיתוחים והפתרונות מצילי החיים, השירותים והמוצרים ומערכות המידע והידע שבהם יש לישראל יתרון יחסי. המינהלת נועדה ליצור פלטפורמה להסכמי התקשרות בין ממשלת ישראל לממשלות אחרות, והיא עושה זאת באמצעות שיתופי פעולה עם הממשל ומערכות הבריאות בכל מדינה שבה היא פועלת. 

HealthCare Israel - יחידה קטנה המונה בסך הכל עשרה עובדים במשרדיה בירושלים ובתל אביב - הצליחה לגייס את המערכת הדיפלומטית של ישראל כדי ליצור סוג חדש של שיתופי פעולה בינלאומיים, המובילים לעסקאות כלכליות המהוות מנוע צמיחה משמעותי למשק הישראלי כולו.

בימים אלו המינהלת מקדמת פרויקט של בריאות דיגיטלית בסאו פאולו, העיר הגדולה והעשירה ביותר בברזיל. בהובלת HealthCare ישראל נבנית פלטפורמה לשיתוף מידע וניתוח דאטה רפואי בין עשרות ספקי בריאות במדינה. "אנחנו מביאים את הטכנולוגיה, הניסיון והידע הישראליים לברזיל", אומר חגי דרור, ראש המינהלת, ומסביר: "הפלטפורמה תאפשר לכל הרופאים לראות את כל הנתונים הרפואיים של המטופל, כולל בדיקות מעבדה שנעשו אצל ספקים שונים". 

לדבריו, היישום של הפלטפורמה במערכת הבריאות הברזילאית והפיתוחים וההתאמות שייעשו על גבה יועילו בסופו של דבר גם לישראל, בבניית דור 2.0 של המערכת, שכבר פועלת בארץ. 

HealthCare Israel מקדמת פרויקט גם בעיר הסינית יאנגז'ו. "חתמנו על הסכם בין ממשלות ישראל וסין לקידום ואימוץ הטכנולוגיה הישראלית בנושא היערכות חירום לאירועים מרובי נפגעים", מבשר דרור. המינהלת תספק נוהלי הפעלה לאירועים מרובי נפגעים, ובכללם טכנולוגיית מידע (IT) ומכשירים רפואיים מתאימים, ותיתן הדרכות לאנשי המקצוע הסינים. לדברי דרור, ישראל עובדת על הסכמים להרחבת הפרויקט לערים נוספות בסין. 

בנימוקי הזכייה כתבו חברי הוועדה הציבורית בראשות השגריר רון פרושאור, ראש מכון אבא אבן לדיפלומטיה בינלאומית כי "HealthCare Israel מפגינה חשיבה פורצת דרך באשר לדרך בה דיפלומטיה עובדת במאה ה־21. יש להם יעדים ברורים, שאותם הם משיגים בעזרת עבודה נחושה ומחשבה יצירתית, אותם הם מתרגמים להשפעה עצומה על בריאותם של אנשים בכל רחבי העולם".

אחד היתרונות הגדולים של HealthCare ישראל הוא היכולת לקחת תחומים שונים כמו טכנולוגיה, כלכלה ובריאות ולהפוך אותם למוצר כולל, בעל תועלת בינלאומית. "אנחנו מאמינים שפתרונות מצילי חיים הם חשובים מכדי שיישארו בנחלתה של מדינה אחת. זו הסיבה שאנחנו משתפים אותם עם העולם", מדגיש דרור ומסכם: "אנחנו סוכנות ממשלתית עם נשמה של סטראט־אפ".