המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) הודיעה היום (שלישי) כי השוטר שירה בסלומון טקה יואשם בגרימת מוות ברשלנות ולא בהריגה, בכפוף לשימוע. עורך הדין יאיר נדשי, פרקליטו של השוטר, אמר כי אין מקום להעמיד את מרשו לדין מאחר והוא פעל מתוך הגנה עצמית: "נודע לי שהוחלט להגיש נגש מרשי כתב אישום בגין גרימת מוות ברשלנות בכפוף לשימוע. כמו רבים בציבור חש מרשי שאלמלא המחאה הציבורית האלימה ששטפה את הארץ לא היו בוחרים להעמידו לדין. מרשי עומד על טענתו לפיה פעל מתוך הגנה עצמית וללא כל כוונה לגרם התוצאה הטרגית. צירוף נסיבות נדיר ובלתי צפוי הסתיים בתוצאה הטראגית כאשר בנסיבות המקרה אף אדם סביר לא יכול היה לצפות את התוצאה. אנו סבורים כי אין מקום להעמיד לדין את מרשי ואנו נוכיח טענה זו בפני הגורמים הרלבנטיים".
בטיוטת כתב האישום צוין, כי על-פי החשד, רשלנותו של קצין המשטרה באה לידי ביטוי במספר היבטים, שאלה עיקריהם:
-בכך שהשתמש בנשקו בדרך שיש בה כדי לסכן את חייו של המנוח, ולא הסתפק, לכל היותר, בירי אזהרה באוויר לצורך נטרול הסכנה שבפניה עמד.

-בכך שהירי בוצע בניגוד לפקודות המשטרה המחייבות בנושא ולנהלי המשטרה שאינם מתירים ירי לעבר הרצפה בנסיבות אלה.
-בכך שירה לעבר האספלט, שהינו משטח קשיח ושטוח שאין לירות לעברו, מחשש לנתזים העלולים לסכן חיי אדם.
-בכך שלא ירה לכל היותר לעבר הקרקע החולית הסמוכה, שמיטיבה לעצור את תאוצת הקליע, ללא נתזים.

מדובר בתקרית אירעה לפני ארבעה וחצי חודשים, כשטקה, בן העדה האתיופית בן ה-18 שהה עם חבריו בעת התקרית. קצין המשטרה, שהגיע למקום בבגדים אזרחיים, טען כי במקום התפתח עימות וכי הוא ניסה להפריד בין הצדדים ובעת שהזדהה כשוטר החלו המעורבים ליידות לעברו אבנים. עדי ראייה, לעומת זאת, טוענים כי הירי בוצע על ידי השוטר במהלך מרדף שניהל אחרי שני צעירים, שברחו לאחר שנשאלו על ידיו אם היו מעורבים בשוד.
 
במהלך חקירת מח"ש, נערה בדיקה בליסטית, שאימתה, כפי שפורסם לראשונה במעריב, את גרסת קצין המשטרה לפיה הוא ירה לעבר הרצפה והקליע ניתז ממנה לגופו של טקה והרגו. התוצאה איששה את טענת השוטר. חלק גדול מחוקרי המח"ש סברו שהשוטר ניסה לעזוב את המקום ואז נזרקו לעברו אבנים ולכן הוא טען כי חש בסכנת חיים. מאז החלה החקירה, ביקשו בני משפחת טקה את חומרי החקירה, ולאחר שמחלקה לחקירות שוטרים סירבה, היא אף עתרה לבג"ץ. גם שם נתקלה המשפחה בסירוב.