בית המשפט דחה היום (שלישי) את הערעור שהגישו פרקליטיהם של יועצי ראש הממשלה, עופר גולן ויונתן אוריך, ואישר למשטרה לערוך חיפוש בטלפונים הסלולריים שלהם. בנוסף עיכב ביהמ"ש את הביצוע של החיפוש בטלפונים, כדי לאפשר לעורכי הדין של השניים, עו"ד עמית חדד ונועה מילשטיין להגיב על ההחלטה.



ביום שני בתחילת החודש הגישו אוריך וגולן ערעור נגד ההחלטה לאפשר למשטרה לבצע חיפושים במכשיריהם הניידים. לטענתם, בערעור נחשף כי המשטרה פעלה באופן לא חוקי גם ביחס לטלפונים של מעורבים נוספים בפרשה, נוסף לגולן ואוריך, וכי המשטרה הטיחה בנחקרים מידע שהופק באופן בלתי חוקי במהלך חקירתם. כמו כן, לטענתם מתברר כי המשטרה הודתה שהתכוונה מראש לתפוס את הניידים ולחדור אליהם מבלי להוציא צו שופט, וכעת לאחר שנתפסה היא מבקשת מבית המשפט להלבין את פעולותיה.



כזכור, במהלך חודש אוגוסט האחרון בשעת ערב מאוחרת, חלף ברחוב מגוריו של פילבר בפתח תקווה רכב הנושא מערכת כריזה. משה שמש, בעל הרכב שעמו בוצעה ההטרדה לכאורה תחת ביתו של עד המדינה שלמה פילבר, אמר בראיון לתוכנית הרדיו "קול ברמה" כי הוא אינו יודע מי הגורם שהזמין אותו לצורך השמעת הג'ינגל במקום: "אמרו לי להגיע לכתובת מסוימת ושמחכים שם הרבה אנשים", אמר שמש והוסיף כי "הגעתי, ולא היה אף אדם. התקשרתי אליו חזרה, הוא אמר לי 'אני שולח לך משהו בוואטסאפ', שלחו לי את הג'ינגל הזה, ביקשו ממני להשמיע אותו וזהו. כל האירוע נמשך כמה דקות ונסעתי הלאה". הוא אף הוסיף: "הבטיחו לי תשלום בסך 1000 שקל, ולא שילמו".



גולן ואוריך מסרו בתגובה: "בית המשפט המחוזי חיזק את החלטתו של בית משפט השלום, וקבע שהמשטרה, שאמונה על שמירת החוק, דרסה אותו ברגל גסה כשהפרה במתכוון את זכויות היסוד שלנו. אבל במקום שבית המשפט ייתן למשטרה סטירה, הוא נותן לה סוכריה. אבסורד. התנהלות בתי המשפט מעבירה למשטרה מסר ציבורי מזעזע: צפצפו על החוק, המשיכו לרמוס את זכויות הפרט, ואל תחששו - כי בכל מקרה יבוא השופט שיציל אתכם. בית המשפט העליון חייב לשים סוף להתנהגות המערב הפרוע של המשטרה ולהבהיר לה שמדינת ישראל היא מדינת חוק שאפילו המשטרה כפופה לו".