מהמחוך אל הבלייזר: לא רבים יודעים, אך הרושם שלנו על האדם שמולנו נקבע בשניות הראשונות של ההיכרות. תשדורות של כוח, ביטחון, נחישות ונעימות, למשל, קשורות בקשר חזק לאופן שבו אדם מציג את עצמו לפני האחרים - וללבוש חלק מרכזי בעיצוב ההתרשמות עליו. לשם כך נועד מדור זה, שהנושא הראשון שיעסוק בו הוא נשים, אולי המגזר והמגדר שעבר את המהפכה הגדולה ביותר בשוק העבודה, ובמקביל בשוק האופנה של מאה השנים האחרונות.
 
עד לראשית המאה ה־20 התאפיין הלבוש הנשי בכובעים פומפוזיים או מחוכים מעצמות לווייתן, שהיו הכל חוץ מנוחים ופונקציונליים. עיקר המהפך הגיע לאחר מלחמת העולם הראשונה. הנשים שהועסקו במהלכה בתפקידים שהיו שמורים קודם לכן לגברים בלבד, החלו ללבוש בגדים שאפשרו יותר חופש תנועה ופונקציונליות.
 
כל זה הלך והתקדם עד לשפל הכלכלי הגדול: מצד אחד, נוצר צורך בבגדים מחומרים זמינים וזולים, ככל האפשר, ומצד שני, הקולנוע הצומח הפך למקום המפלט של האדם העובד וטשטש את הקו המפריד בין מציאות לפנטזיה. הגיבורים שעל המסך היו גברים, ובשנות השלושים הפכה שוב האישה למי שזקוקה לגבר, הנסיך ההוליוודי שיושיע אותה ממצוקת יומה.
 

שנות ה־40 נחשבות לשנים המשפיעות ביותר בעולם האופנה והתחלקו לשניים: שנות המלחמה - והאופוריה שאחריה. אם בתקופת המלחמה נשכחה פריז כבירת האופנה, הרי שלאחריה צצו בה כל השמות הגדולים: ז'יבנשי, דיור, בלנסיאגה ועוד. כל זה הוביל לכך שבשנות ה־50 שלטו המראה הנשי הבהיר וצללית שעון החול, במלתחות הנשים: שמלות בובתיות ועולצות עם קו מותניים גבוה ונעלי סטילטו - הולידו קו אופנתי שבו נשים מתלבשות עבור הגברים שלהן.
 
שנות ה־60 והמאבק הבין־דורי גרמו לנערות שלא לרצות להתלבש כמו אימותיהן. המרד התבטא בחצאיות מיני קצרצרות, מכנסיים רחבים, שיער ארוך, אבל, וחשוב אף יותר לענייננו - כניסה של בגדי עבודה לארון הבגדים הנשי: חליפות מכל הסוגים, שימוש נרחב בג'ינס (בד שהיה נחשב עד אז ל"לא הגון"). 
 
הצעד הבא הגיע עם שנות ה־80. מצד אחד, מדובר בעשור שמרני (ימי ממשל רייגן בארה"ב). מצד שני, זה היה העשור שבו נכנסו רוב הנשים לשוק העבודה, שאפו לכוח ועצמאות - והלבוש הנשי התאפיין בגזרות מוגזמות, כריות כתפיים ומכנסי "אובר" רחבים.
 
המהפכה התודעתית והאופנתית הגדולה ביותר של ימינו היא בכך שהאישה רשאית להתלבש איך שמתחשק לה. למעשה, בקוד הלבוש הרשמי קיימים היום יותר סייגים לגבי לבוש הגברים - למשל, מכנסיים קצרים, גופיות או כפכפים... נשים הפכו למנהלות, חלקן רבות עוצמה, אבל למרות החירות להתלבש "איך שבא לנו", יש עדיין חוקים בלתי כתובים לגבי הרושם שיוצרת ההופעה. 
 
אז איך לשלב צבעים מתאימים למשרד, לכנסים ולפגישות עסקיות? איך לדעת מה הגזרה המתאימה לך ביותר ומה משדר כל פריט? את כל זה נגלה בשבועות הקרובים, כשבמקביל לא נזנח גם את הגברים: חפתים, עניבות, סוגי קשרים בעניבה, משמעות צורות וצבעים, אקססוריז, מהפכת הקז›ואל של המילניאנס ועוד.
הכינו מקום בארון ושמרו על ראש פתוח: החל מהשבוע הבא, נתחיל להתלבש כאן לעסקים.