יום לפני החזרת המנדט של כחול לבן: נשיא המדינה
הנשיא ריבלין
ראובן (רובי) ריבלין נזף בראש הממשלה בנימין נתניהו בתום פגישתם הערב (שלישי), על רקע הקמפיין השלילי אותו הוא מנהל כנגד ממשלת המיעוט אותה ניסה להקים יו"ר כחול לבן בני גנץ בתמיכת חברי הכנסת מן הרשימה המשותפת. "האמירות שנשמעות כלפי הציבור הערבי והחרדי וכלפי נציגיהם בכנסת, חותרות תחת עצם הלגיטימיות של ציבורים אלה במדינת ישראל, מעמיקות את הקרע הקיים ממילא, ואני דורש מכל מי שמדינת ישראל יקרה לליבו להפסיק אחת ולתמיד עם אמירות מכוערות אלה", הפציר ריבלין.
 
עוד אמר הנשיא כי "יש לגנות בכל תוקף את הצגת כלל נבחרי הציבור הערביים כ'איום' קיומי על מדינת ישראל או כ'גיס חמישי'. אנו החיים כריבוניים בארצנו, במדינת ישראל היהודית והדמוקרטית, חייבים להבטיח שוויון זכויות ושיח מכבד וענייני מול אזרחי ישראל כולם".

הפגישה, שנערכה בין ריבלין לנתניהו אשר הגיע יחד עם צוות המו"מ של הליכוד, השרים יריב לוין וזאב אלקין נערכה בבית הנשיא, ובמהלכה הנשיא עודכן על ידי אורחיו בתמונת המצב הפוליטית. ריבלין שב והדגיש כי הוא סבור שמדינת ישראל זקוקה לממשלת אחדות איתנה ורחבה ככל שניתן.  בתוך כך, יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה כתב בחשבון הטוויטר שלו חיזוק לדבריו של ריבלין: "גם את המובן מאליו חשוב להזכיר. כל הכבוד".

לאחר דברי ריבלין, עקץ יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה את ריבלין והעלה לטוויטר את תמונתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ וכתב: "זה הנשיא שלי".

כזכור, בכנס "חירום" של הליכוד שהתקיים ביום ראשון האחרון בגני התערוכה בתל אביב, שנועד להפעיל לחץ על ישראל ביתנו ולהרתיע אותה מתמיכה בממשלת המיעוט, נתניהו נשא את הדברים הבאים בפני הקהל: "ממשלת מיעוט בתמיכה הרשימה הערבית המשותפת תהווה אסון למדינת ישראל ויש למנוע אותו. אנחנו מבינים שאנחנו חייבים להתכנס לפעולת חירום מול מצב חירום. אנחנו נמצאים ברגע גורלי למדינת ישראל. ראשי כחול לבן - בני גנץ, גבי אשכנזי ובוגי יעלון החליטו להקים ממשלת מיעוט, שתהיה תלויה בחברי הרשימה הערבית המשותפת". 
 
נתניהו הדגיש ש"ערבים יכולים להיות ציונים ולתמוך במדינת ישראל, אבל הם לא ציונים ולא תומכים במדינת ישראל. להיות תלויים בהם בכל עת, ובמיוחד בעת הזאת, זו סכנה עצומה לישראל ונקודת שבר בתולדות המדינה, שלא הייתה כדוגמתה". ראש הממשלה הוסיף כי "חברי הכנסת של הרשימה המשותפת תומכים בארגוני הטרור וקוראים לחיילי צה״ל רוצחים. הם רוצים גם עכשיו להעמיד את חיילי צה"ל לדין כפושעי מלחמה. בני גנץ, אני אומר לך - הם רוצים להעמיד אותך לדין כפושע מלחמה. אותו דבר גם לגבי אשכנזי ובוגי יעלון. איתם אתה הולך להקים ממשלה, שתהיה תלויה בהם? מה עבר לכם במוח?".