אחרי שנתניהו הכריז על הקמת רמת טראמפ ברמת הגולן, הגיע מזכיר המדינה מייק פומפאו והעניק לרמה מעמד חוקי יחד עם שאר ההתנחלויות בגדה. וירושלים מאוחדת כמובן בחסות ג'ארד ואיוונקה. מה נקסט? טראמפ יבנה את בית המקדש ומקסיקו תממן?
 
כל החשודים המיידיים בימין ובשמאל יצאו בהכרזות הבעד והנגד המקובלות, וכדאי להבהיר מיד שהצהרת פומפאו (החל מיום שני חשוד בפרשת אוקראינה) היא קשקוש. "ההכרה" בחוקיותן של ההתנחלויות אינה שונה מ"ההחלטה" שמקסיקו תממן את בניית החומה בינה לבין ארצות הברית, או משאר "החלטות" שיש להן תאריך תפוגה: 2020. אין לכולן שחר אבל יש להן קהל, בדיוק כמו שגם לנתניהו יש ציבור שאוכל את התבשילים שהוא מקיא. כמעט 13 אלף שקרים של טראמפ ספר "וושינגטון פוסט" בשקדנות מאז שנבחר, כולל התפארויות, הסתות והעלבות. ההספק שנמדד לאחרונה הוא שקר כל שעתיים, ולך תעמוד בקצב של שקר רודף שקר של נתניהו. לא הספקת לגחך על אחד קפצו שניים מקוממים ממנו. 
 
בעניין הזניח ההוא של חוקיות ההתנחלויות הבהיר פומפאו כי אין שינוי מבחינת ארצות הברית במעמד של הגדה המערבית: "נשאיר את המעמד של הגדה המערבית לדיון בין הישראלים לפלסטינים". פומפאו אמר "נשאיר לדיון" והכוונה היא נשאיר את שני השבטים האלה להמשיך לדמם. 
 

מעבר לעצם שנזרקה לנתניהו, ממשל טראמפ מתגלגל במורד גבעת הקפיטול לעבר התרסקות במצב שבין קיפאון לכאוס. כל אדם סביר והגון שעוקב אחרי מהלכי ההדחה בקלון בקונגרס לא היה רוצה לקבל אישור לשום דבר מהממשל הזה. טראמפ ככל הנראה לא יודח משום שהסנאט בשליטה רפובליקנית וחבריו מאוימים על ידי תומכי טראמפ במחוזותיהם - אבל ניצחונות המועמדים הדמוקרטים במדינות מפתח רפובליקניות מאותתים שהסוף קרב. 
 
טראמפ עצמו עוסק כרגיל בעצמו והוא בעיצומו של קרב הישרדות. נתניהו מעניין אותו כמו חבורת יועציו שהולכים לכלא בזה אחר זה. על פי דיווח (של איתמר אייכנר, ידיעות אחרונות) "גורמים אמריקאים ששוחחו עם נשיא ארצות הברית מעידים שהוא מאוכזב מאוד מנתניהו ומדבר עליו באורח שלילי". הסיבה: לאחר שנתן לו את ירושלים, הכריז על משמרות המהפכה כארגון טרור וקשקש משהו על ברית הגנה, האמריקאים מתלוננים כי "תוכנית המאה תקועה כבר חודשים". 
 
להזכירנו, מזכיר המדינה לשעבר רקס טילרסון אמר לפני כחודש כי "נתניהו רימה את טראמפ", ואין כמו כעסו של רמאי שרמאי אחר הצליח לרמותו. מצד שני, גם של האוקיינוס, בית הדין הגבוה לצדק של האיחוד האירופי הכריז בשבוע שעבר כי ”מוצרי מזון ישראליים מהגדה המערבית נדרשים לשאת סימון ברור שיוצרו בהתנחלויות". בפסיקת בית הדין נקבע כי "בתווית המציינת את מקום הייצור של המוצרים לא ייכתב ישראל, אלא ההתנחלויות הישראליות", וכי "היעדר סימון שכזה מטעה צרכנים”. הטעיות הן שם המשחק של ההתנחלויות מאז הקמתן. נתניהו הוא בסך הכל נער הפוסטר.