שוק הקנאביס הרפואי מתרחב בשנים האחרונות בעקבות הצטרפות מדינות רבות להליך הלגליזציה של גידול זה ומתאפיין בפעילות של סטארט־אפים ופיתוחים טכנולוגיים חדשים.  אחד הפיתוחים, למשל, הוא מערכת של חברת אינדורז (Indorz), המאפשרת ניטור של תנאי הגידול וההתפתחות של צמח הקנאביס.
 
על פי הערכות, שווי שוק הקנאביס הרפואי צפוי להגיע עד שנת 2025 ל־150 מיליארד דולר והתפתחות הביג דאטה והבינה המלאכותית מתבטאת בענף זה בקפיצת מדרגה ביכולות של תחום החקלאות המדייקת. ליבת המערכת של אינדורז מתמקדת בכיוון הזה – מדובר ביחידת עיבוד רבת עוצמה שמנתחת כמות גדולה של נתונים מחיישנים רבים וממצלמות עיבוד תמונה. המערכת אוספת נתונים רבים כגון טמפרטורה, לחות, יובש, פחמן דו־חמצני, כמות אור, לחצים, אורכי גל, מוליכות, כמות דשנים, חומציות, חמצן מומס, לחות הקרקע, תמלחת ועוד הרבה לפני שהעין האנושית מסוגלת לאתרם.
 
מערכת עיבוד התמונה עושה שימוש במצלמות אשר מצלמות את הצמחים באורכי גל שונים ומנטרות אלמנטים שונים כדוגמת התפתחות הצמרות, חוסרים או עודפים בחומרי הזנה, מזיקים ובעיות בהשקיה. הנתונים מוזנים למערכת מבוססת יכולות קוגניטיביות ואלגוריתמים ייחודיים שאחראים לאופטימיזציה בזמן אמת. כל הנתונים נלמדים ומעובדים, כל סטייה מהנורמה מתוקנת באופן אוטומטי דרך האפליקציה וכן בממשק אינטרנטי בחדר הבקרה הראשי, וכל אלה מקנים שליטה ובקרה בזמן אמת.
 

"היו פתרונות מהחקלאות המסורתית שגלשו לתחום הקנאביס הרפואי, אבל הם מסורבלים מאוד", מדגיש המנכ"ל עידו הפנר, שייסד את החברה יחד עם מנהל התפעול אור בלינדר. "רצינו לספק מוצר שניתן ללכוד באמצעותו שטחי גידול גדולים, שיהיה ממש נוח לתפעול ושחוויית המשתמש תהיה ברורה. היה חשוב לתת פתרונות חומרה הוליסטיים; הכוונה שהמערכת תהווה פתרון כולל לניהול השטח".
 
הפנר ובלינדר הבחינו בבעיה הקיימת במערכות גידול סגורות, כמו חממות - שהן אינן מתקשרות זו עם זו. כלומר, אף שכבר נעשה שימוש במערכות אוטונומיות להשקיה או תאורה, הן פועלות ללא שיתוף מידע ומונעות מהמגדל את היכולת להתאים את עצמו למצב הנוצר בשטח. 
 
"הסנסורים שלנו פרוסים בכל השטח והם יודעים לתקשר זה עם זה ולהעביר הודעות", מסביר הפנר ומפרט: "על בסיס זה פיתחנו מערכת שמודדת את כל ההיבטים וכך אנו יכולים להבחין מה קורה לצמח ברמה של השורש. אנחנו לא רק מקשיבים לחווה ולצמחים, אנו מקשיבים גם למכונות. יש לנו בקר של שניידר אלקטריק, שיש לנו איתם שיתוף פעולה. 
 
"בסביבת ייצור יש תמיד תקלות במכונות, ובגידול קנאביס תקלה כזו גורמת לסטרס (לחץ) ולשינויים שפוגעים באיכות של הצמח. אנחנו אוספים מידע מהמכונות, ומהמידע הזה בונים שגרה לחוות הגידול ויכולים לזהות מראש בעיות תחזוקה שיכולות לצוץ. המטרה היא שהתקלות לא ינהלו אותך, אלא שאתה תנהל אותם וכך גם תחסוך בעלויות וכמובן לא תפגע באיכות הגידול".
 
המערכת של אינדורז פועלת בחללים סגורים, כמו חממות. היתרון הגדול שלה טמון באפליקציה שבאמצעותה אפשר לבנות פרוטוקול נפרד לכל חלל גידול ולגדל כל זן בתנאים המתאימים לו. "אתה יכול להגדיר לכל חלל את הדרך הייחודית שבה אתה רוצה לגדל את הצמחים, כמה לחות או כמות אור ומתי להשקות וכמה דשן. אנשים שצורכים קנאביס רפואי צריכים לקבל זן מסוים שמגודל בצורה ייחודית עבורו, אחרת זה מונע רצף טיפולי ומזיק לצרכן".