האם הסיכויים להקמת ממשלה עוד לפני החזרת המנדט של בני גנץ אפסו? לאחר שנפגשו אמש פרסם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, צייץ בטוויטר הבוקר (רביעי) וכתב כי "לצערי, אמש בשיחתנו סירב בני גנץ לקבל את התנאי שהציב אביגדור ליברמן - קבלת מתווה הנשיא לפיו אני כראש ממשלה מכהן אהיה ראשון ברוטציה על ראשות הממשלה. ליברמן אמר שילך עם הצד שלא יסרב. עכשיו נותר רק לראות אם אביגדור ליברמן יעמוד בהתחייבותו".



נתניהו הוסיף עוד כי "גנץ ולפיד שיקרו במצח נחושה לבוחריהם כשאמרו 'לא ננהל משא ומתן עם המפלגות הערביות, לא נעשה גוש חוסם איתן'. בכל מה   שהזהרתי צדקתי. אסור להקים ממשלת מיעוט שתהייה תלויה בתומכי טרור". היום ב-12 בצהריים צפוי ליברמן לשאת דברים, זאת לאחר שהציב אולטימטום לשני הצדדים כי במידה ולא תהיה התקדמות כל אחד יוכל להתנהל כפי ראות עיניו. 


יממה לפני תום המנדט של יו"ר כחול לבן, ראש הממשלה בנימין נתניהו ובני גנץ נועדו אמש במשרד ראש הממשלה בירושלים על מנת לנסות להגיע להסכמות בנוגע להקמת ממשלת אחדות. מוקדם יותר נועדו צוותי המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן. לפני פגישתו עם נתניהו, גנץ נועד עם ליברמן במטה כחול לבן. 



גנץ התבטא בתום הפגישה עם נתניהו: "בפתח הפגישה היום חזרתי ואמרתי, כפי שאמרתי מאז כניסתי לשדה הפוליטי, כי לישראל דרושה ממשלת אחדות רחבה וליברלית שתורכב בראש ובראשונה משתי המפלגות הגדולות בהובלת כחול לבן שניצחה בבחירות. ממשלת אחדות שלצד הדאגה לבטחון ולכלכלה תדאג לאיחוי השסעים והקרעים שנפערו בחברה הישראלית בשנים האחרונות. ממשלה שקווי היסוד שלה יקבעו על בסיס המפלגות הגדולות ולכן לא ניתן לבנות אותה על בסיס בלוק סקטוריאלי כזה או אחר.

 
"בחירות בפעם השלישית הן דבר רע, אבל לא ניתן לוותר על עקרונות יסוד וערכים בסיסיים. נמשיך לעשות כל מאמץ ולהפוך כל אבן על מנת לנסות ולהגיע להבנות ולהקים ממשלה גם בתקופה שנותרה, בכדי למנוע בחירות יקרות ומיותרות המנוגדות לרצון אזרחי ישראל.