בכיר ביטחוני בכיר התייחס הבוקר (רביעי) לתקיפה הישראלית במהלך הלילה בסוריה, בה נהרגו 11 בני אדם, בהם 7 איראנים, ואמר בשיחה עם כתבים כי "צה"ל ביצע תקיפה נרחבת בסוריה בסביבות השעה 01:15". הוא ציין כי להבנתו, מדובר בתקיפה הנרחבת ביותר נגד מטרות של כוח קודס האיראני ובין 20 היעדים הותקפו גם מרכז פיקוד של כוח קודס. לפי דיווחים בסוריה, בין ההרוגים יועצים איראנים של נשיא סוריה, בשאר אל אסד.
התקיפה בסוריה. צילום: רשתות ערביות


בתוך כך, סגן שר החוץ הרוסי, מיכאל בוגדנוב אמר כי התקיפות הישראליות בסוריה היו "צעד שגוי". לדבריו, מוסקבה יצרה קשר עם בנות בריתה בנוגע לאירוע. 
 
לדברי הבכיר הביטחוני הישראלי, המטרות העיקריות של התקיפה היו המטרות האיראניות, והמשניות היו פגיעה בשש סוללות טילים קרקע אוויר סוריות. "מעבר להם, היו עוד שתיים שלוש מטרות סוריות טקטיות בחזית רמת הגולן", אמר, "ליבת העניין היתה תקיפה משמעותית של כוח קודס".
"אנחנו משנים את המשוואה והכללים", הדגיש, "אנחנו כל הזמן מסתכל על ההרגלה בדרום ונגיב גם על ירי זניח לכאורה, גם כאשר ההשפעה מועטה - התגובה תהיה חזקה לאין ערוך, זאת משום שלא מתקבל על הדעת שאיראן ירתה על מדינת ישראל". הגורם הוסיף כי "אחרי הירי אתמול לא דיברנו ולא הצהרנו, נשתדל לתת תגובות חזקות ללא התראות". הבכיר הגדיר את איראן כ"תמנון ששולח זרועות" וציין כי "עדיין לא פגענו ולא איימנו על ראש התמנון, אבל אפשר לראות בתקיפה מעבר מהיד אל הזרוע, עם התקרבות לראשו". 
לדבריו, המבצע אושר באופן סופי אתמול בלילה. "המהלך בוצע בהבנה למצב הפנימי כיום באיראן, כאשר להבנתי האירועים הללו הם החמורים ביותר מאז המהפכה האיסלאמית", אמר, "המסר שלנו לציבור האיראני זה שהוא ציבור טוב, אך ראשי המשטר שלהם מכלים את ההון של המדינה ואת המשאבים הלאומיים על השקעה בטרור, במקום לטפל בהם". הגורם הדגיש כי "שר הביטחון נפתלי בנט נכח בבור בקרייה בתל אביב ביחד עם הרמטכ"ל אביב כוכבי במהלך התקיפה". 

"ישנו קו המחבר בין החיסול של בהאא אבו אל עטא ברצועת עזה לתקיפה האחרונה בסוריה", ציין, "ישנם שני מרכיבי הרתעה - זו היכולת והנכונות של אומה להשתמש בהם. האירוע של שבוע שעבר הראה שאנחנו יכולים להגיע לכל אדם ואתמול הראנו שאנחנו יכולים להפעיל כוחו הרבה יותר מאסיבי גם נגד איראן". הוא אמר כי "הצבא ערוך בעיבוי כוחות הגנתי רציני מאוד, ונמצא דרוך וערוך לתגובה, במידה וזו תהיה".