היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, אמור לפרסם את החלטתו בתיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו בשבוע הבא, ככל הנראה בתחילתו. עם זאת, לפי חדשות 13, מנדלבליט לא ימתין עד שבוע הבא וההחלטה תפורסם כבר מחר.
מעבר לשאלה המשפטית הטהורה - באיזה סעיפים יחליט היועמ"ש להאשים את נתניהו בתיקי 1000, 2000 ו-4000 -  להחלטה תהיה גם משמעות פוליטית. ראשית ברור, כי החלטה להעמיד את נתניהו לדין על עבירת שוחד  בתיק 4000, תגביר את הלחץ עליו. לעת עתה, לפי ההערכות, רק תיק 1000 (המתנות) נראה סגור ומסתמן כי ראש הממשלה יואשם  בו במרמה והפרת אמונים. 
אם אכן יוגשו כתבי אישום נגד נתניהו, המערכת הפוליטית תמצא את עצמה במצב חדש ולגמרי לא מוכר. בעבר קבע בג"ץ כי שר לא יכול להמשיך ולהחזיק בתפקידו עם הגשת כתב אישום נגדו.  רק באחרונה התפטר חיים כץ (הליכוד) מתפקידו כשר הרווחה עם ההחלטה על הגשת כתב אישום כנגדו.

 המקרה של נתניהו מורכב יותר. שכן, אם יצליח לגייס בשלושת השבועות הקרובים רוב של 61 ח"כים שייבחרו בו להקים ממשלה, נשאלת השאלה אם הדבר בכלל אפשרי מבחינת החוק. שכן, במצב זה נתניהו לא יהיה ראש ממשלה - שהחוק מאפשר לו להמשיך לכהן עד פרסום פסק דין חלוט בעניינו - אלא חבר כנסת מהשורה, שלא נהנה מהגנה זו של המחוקק. למקרה שינסה להקים ממשלה, העתירות לבג"ץ כבר מתגבשות - עם דרישה שייצא לנבצרות. בפני בית המשפט העליון יעמדו שאלות לא פשוטות להכרעה. 
בתוך כך, ביום שלישי הקרוב יתקיים כנס פרקליטים באילת, והוא ישמש כנראה כאכסניה הראשונה שבה יישמעו התגובות של בכירי המערכת לאחר פרסום החלטת מנדלבליט. בנוסף יתקיים באירוע טקס לכבודו של פרקליט המדינה שי ניצן, שמסיים את תפקידו ב-15 לדצמבר.