הנסיך הבריטי אנדרו הודיע הערב (רביעי) כי ביקש להשתחרר ממחויבויותיו הציבוריות, זאת על רקע הדיווחים על קשריו עם המיליארדר הפדופיל ג'פרי אפשטיין, שנמצא לפני מספר חודשים ללא רוח חיים בכלאו, והטענות שלקח חלק בפשעיו המיניים.
הנסיך אנדרו (59) היה בקשרי חברות קרובים עם אפשטיין במשך שנים רבות ושמו נקשר לא פעם למסיבות המין עם קטינות. הטענות עלו מחדש מוקדם יותר בחודש אוגוסט, יממה לפני שאפשטיין שם קץ לחייו, כאשר במסמכים משפטיים שפורסמו בארה"ב, טענה וירג'יניה רוברטס כי בעת שהייתה בת 17, היא נאלצה לקיים יחסי מין עם הנסיך בלונדון, בביתו של אפשטיין ובאורגיה שהשתתפה באי של אפשטיין בקריביים. 

אנדרו שבר לראשונה בסוף השבוע האחרון את שתיקתו לגבי יחסיו עם אפשטיין והודה כי הוא אכזב את אמו, המלכה אליזבת השנייה, ואת משפחת המלוכה הבריטית כאשר החליט ללון בביתו של הפדופיל המורשע בניו יורק. הוא גם טען כי אינו זוכר את הצעירה שטענה כי קיימה עמו יחסי מין בעת שהייתה קטינה בת 17. 

עד השבוע שעבר התבטאויותיו של הדוכס מיורק ביחס לקשריו עם אפשטיין הגיעו בהודעות רשמיות מטעם הארמון, שבהן הוא הכחיש בתוקף את כל הטענות כי הוא היה מעורב באופן כלשהו בפשעי המין שיוחסו לאיש העסקים הפדופיל שהתאבד בכלא בקיץ האחרון. במהלך סוף השבוע האחרון, אחרי חודשים של משא ומתן מאחורי הקלעים ולאחר אישור של המלכה, התייצב הנסיך לראיון חסר תקדים בתוכנית "אינסייט" של ה־BBC והתייחס לשאלות המטרידות. 

אפשטיין. צילום: רויטרס

 
הנסיך התבקש בראיון להתייחס לצילומים שתיעדו אותו בפתח ביתו של אפשטיין במנהטן בדצמבר 2010, שנתיים אחרי שאיש העסקים הורשע בפדופיליה בשל יחסי מין עם קטינה. "הבעיה הייתה העובדה שנשארתי איתו אחרי שהורשע", אמר. "אני מכה את עצמי על בסיס יומי, כי זה לא היה משהו שמתאים לבן משפחת המלוכה. אנחנו מנסים לשמור על הסטנדרטים הגבוהים ביותר ואכזבתי את הצד הזה (המלכה והמשפחה), פשוטו כמשמעו". 
 
לטענתו, הוא נשאר במעונו של אפשטיין "כי זה היה מקום נוח לשהות בו". "חשבתי על זה בראש פעמים רבות. בסופו של יום, עם היכולת להסתכל במבט לאחור, זה היה דבר שגוי לעשות", אמר. "אבל באותו זמן הרגשתי שזה הדבר המכובד והנכון לעשות, ואני מודה לגמרי שעל השיפוט שלי השפיע הרצון שלי להיות יותר מדי מכבד, אבל ככה זה". 
 
בנה השלישי של המלכה גם נדרש להתייחס להאשמות מצדה של וירג'יניה רוברטס, שטענה כי בין שנת 1999, כאשר הייתה בת 17, לבין שנת 2002, היא נאלצה לקיים יחסי מין עם הנסיך בלונדון, בניו יורק ובאי הפרטי של אפשטיין. היא טענה כי באחת הפעמים סעדה עמו, הם רקדו במועדון לילה ולאחר מכן קיימו יחסים בבית של אחד מחבריו של אנדרו בלונדון. "אני לא זוכר שפגשתי אי פעם את הליידי הזו", אמר אנדרו, אף שיש צילום שלו עם רוברטס. הוא שב על כך כאשר נשאל פעם נוספת אם הם נפגשו.
 
גרסתו של אנדרו נדחתה על הסף על ידי צוות ההגנה של רוברטס. "הייתי שמח לראות את הנסיך אנדרו מתייצב לראיון תחת שבועה עם רשויות החקירה", אמר עורך הדין ג'ק סקרולה. "לדבר עם התקשורת לא ממש פותר את זה". מי שהתייצבה לצדו של הנסיך היא גרושתו ואם שתי בנותיהם, שרה (פרגי) פרגוסון. "נדיר כל כך לראות אנשים שמסוגלים לדבר מעומק לבם בכנות ואמת אמיתית וטהורה, שנשארים נאמנים לאמונות שלהם", כתבה בפוסט באינסטגרם. "אנדרו הוא ג'נטלמן אמיתי".
באוגוסט פורסם בדיילי מייל סרטון מדצמבר 2010, שנתיים אחרי שאפשטיין כבר הורשע בפדופיליה במסגרת עסקת טיעון שנויה במחלוקת, כאשר הנסיך נראה בפתח ביתו של אפשטיין במנהטן, כשהוא מנופף לשלום לאישה אלמונית שעזבה את המקום ונכנסה למכונית שהמתינה לה.