פיתוח ישראלי חדש: חברת Silenseed הישראלית פיתחה תרופה שלפי תוצאות ניסוייה, עתידה להאריך את חייהם של חולי סרטן הלבלב. החברה פיתחה קפסולה מזערית המשחררת במשך שלושה חודשים תרופה חדשנית שמשתחררת בתהליך אטי, עקבי ומדויק במיוחד.
 
החברה מסרה: "על פי התוצאות הראשוניות, הטיפול הייחודי יכול לשפר את סיכויי ההישרדות של החולים, להאריך את חייהם ולהטיב את איכותם. התרופה החדשנית מתאימה ל־95% מחולי סרטן הלבלב, והצלחה שלה עשויה לשנות את מהלך המחלה במאות אלפי חולים בעולם".
 
עוד מסרה החברה כי הכמוסה מוחדרת אל מרכז הגידול ומשחררת שם תרופה הפוגעת ישירות בגן המעוות, מפוררת את הגידול הסרטני וגורמת להקטנתו על ידי מוות של תאים סרטניים, וכך הוא נעשה חדיר יותר. בכך הטיפול גם מאפשר לגורמים במערכת החיסונית לחדור לגידול ולהתמודד עמו.
 

החברה השלימה בהצלחה ניסוי שלב 1 בארץ, ובימים אלה היא מקיימת את שלב 2, בפיקוח ה־FDA (מינהל המזון והתרופות האמריקאי). היא עובדת עם בתי חולים מובילים בארה"ב ובתי החולים איכילוב, שיבא (תל השומר) ורמב"ם בישראל. בנוסף, בימים אלה Silenseed  נמצאת בעיצומו של סבב גיוס שפתוח בחלקו להשקעות מהציבור דרך מועדון המשקיעים של פלטפורמת Together.
 
"הטיפול בסרטן הלבלב גורר רגליים, ולמעט קומבינציות של תרופות כימותרפיות שהאריכו אך במעט את חיי החולה, לא נראתה פריצת דרך ב־40 השנים האחרונות", אמר אמוץ שמי, מנכ"ל Silenseed ושותף מייסד בחברה. "הניסויים שביצענו עד כה בעשרות נסיינים מעידים על הצלחה בכיווץ גידולים בחולים הראשונים בניסוי, ואפס תופעות לוואי אל מול קבוצת הבקרה. הנסיינים מדווחים על ירידה של ממש בכאב".