ח"כ גדעון סער קורא לקיים בחירות פנימיות בליכוד. "אני אוכל להרכיב ממשלה ולאחד את העם והפוליטיקה". אמר היום (חמישי) סער בוועידת הדיפלומטים השנתית ה-8 של "ג'רוזלם פוסט", הנערכת במלון וולדורף אסטוריה ירושלים. "יש לקבוע לוח זמנים לקיום פריימריז. אנחנו מפלגה דמוקרטית, אנחנו לא 'יש עתיד' שמבטלת בחירות פנימיות", הוסיף סער.



עוד ציין סער: "בליכוד לא היו פריימריז כבר שנים רבות. אם הולכים לבחירות שלישיות, זה לא יהיה הגיוני שראש הממשלה יצליח להרכיב ממשלה אחרי שלא הצליח פעמיים".



צילום: מרק ישראל סלם



בכירים בליכוד הגיבו לדברי סער וטענו כי התמודדותו תוביל למאבקים קשים ומיותרים במפלגה. "סער עלול להוביל את הליכוד למאבקים פנימיים קשים ומיותרים בשעה שבשום מפלגה אחרת במערכת הפוליטית לא יתקיימו פריימריז להרכב הרשימה או לראשות המפלגה. התעקשותו המיותרת של סער להתמודד לראשות הליכוד עלולה להוביל לתוהו ובוהו פוליטי. גם צריך לומר שסיכויי הצלחתו הם קטנים מאוד", אמרו.


בתוך כך, גורמים בליכוד טענו כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מפעיל לחצים על יו"ר מרכז המפלגה, ח"כ חיים כץ, על מנת לבטל את הבחירות המקדימות לראשות המפלגה. מקורבי נתניהו מדברים עם חברי כנסת בעניין במטרה לגייס את תמיכתם בנושא.

ח"כ יואב קיש (ליכוד) טען כי הוא אינו רואה מצב בו לא יהיו פריימריז לראשות המפלגה, זאת למרות רצון ראש הממשלה לבטלם. "לראשות המפלגה אני לא רואה מצב שלא יהיו פריימריז. אנחנו מפלגה דמוקרטית ויש אנשים שרוצים להתמודד. אנחנו נחכה לפריימריז ואספר אז במי אני תומך", אמר קיש בראיון לגל"צ.

יו"ר הימין החדש, איילת שקד, אמרה בכנס כי אינה פוסלת ריצה לראשות הממשלה לאחר עידן נתניהו. "בעתיד, אחרי העידן של נתניהו, אינני פוסלת ריצה לראשות הממשלה' אך אינך יכול לנחש מה יקרה בפוליטיקה הישראלית. אני יכולה להגיד שאני רוצה להיות רה"מ באחד הימים, בעתיד", אמרה שקד.

איילת שקד בוועידה. צילום: מרק ישראל סלם
איילת שקד בוועידה. צילום: מרק ישראל סלם