פרקליטות המדינה הגישה היום (חמישי), כתב אישום נגד אורן ומאור עוזיאל,שני אחים תושבי קריית אתא, החשודים בגין הטרדה מינית דרך אפליקציית טלגרם. זאת לאחר שבתחילת החודש עצרה המשטרה 12 חשודים בפרשה. על פי כתב האישום פעלו השניים בקבוצות שונות בטלגרם, בהן הפיצו תמונות וסרטונים בעלי אופי מיני של נשים ונערות ישראליות.



מכתב האישום עולה כי הפצות אלו נעשו לרוב בצירוף של תצלום מתוך הפרופילים האישיים של אותן נשים ברשתות החברתיות, המכיל את פרטיהן האישיים, וזאת לשם זיהוין וכדי להוכיח לחברי הקבוצות כי מקור התכנים המיניים הוא נשים ישראליות שאינן עובדות בתעשיית המין. בקבוצות שניהלו הנאשמים היו למעלה מ-6,500 חברים, שצרכו את התכנים המיניים שהופצו בהן. בנוסף השניים קיימו יחסי מין עם קטינה כבת 16, צילמו ותיעדו את יחסי המין ללא ידיעתה, והפיצו את הסרטונים באותן קבוצות טלגרם שניהלו. 



החקירה נוהלה במחלקת הסייבר של היחידה המרכזית במחוז ת״א בשיתוף יחידה 105 בלהב 433 ובליווי של מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה. כבר ביוני השנה נחשף בתכנית 'צינור לילה' אותו חשוד כשאז ייחסה קטינה הפצת תמונות עירום שלה ללא הסכמתה וללא ידיעתה.



בד בבד עם הגשת כתב-האישום, הגישה הפרקליטות בקשת מעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגד אורן עוזיאל, ובקשה למעצר בית והרחקה מאינטרנט עד תום ההליכים נגד אחיו, מאור עוזיאל.



במחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה ציינו כי תיק זה הוביל לחשיפה חסרת תקדים של מיזם עברייני להפצה של תכנים אינטימיים ללא הסכמת הנשים המצולמות. בינואר 2014, הוחלט לתקן את החוק למניעת הטרדה מינית ולקבוע עבירה ייחודית של פרסום תצלום סרט או הקלטה של אדם, המתמקד במיניותו, ללא הסכמתו. לאחר תיקון החקיקה, פורסמה הנחיית פרקליט המדינה בנוגע לעבירה זו, וממנה עולה כי הפרקליטות רואה בחומרה את התופעה העבריינית האמורה, בפרט כאשר מדובר בפרסום בהיקף ניכר הכולל מאות קורבנות כבמקרה הנוכחי.