המערכת הפוליטית סוערת בעקבות החלטת היועץ המשפטי לממשלה על הגשת כתבי אישום בשלושת תיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו, כולל אישום בשוחד בתיק 4000. כצפוי, בצד הימני של המפה הפוליטית העניקו גיבוי לנתניהו ותוקפים את רשויות החוק, בעוד בשמאל-מרכז קוראים להתפטרות ראש הממשלה מתפקידו. יו"ר סיעת כחול לבן, אבי ניסנקורן, פנה לסיעות בכנסת לחתום על טופס ההמלצה עבור בני גנץ כמועמד לראשות הממשלה.



ח"כ יאיר לפיד (כחול לבן) התבטא: "להודעת היועץ המשפטי לממשלה יש רק משמעות אחת: בנימין נתניהו אינו יכול להמשיך לכהן כראש ממשלת ישראל. זהו יום עצוב למדינת ישראל וגם לי באופן אישי, אבל להודעת היועץ המשפטי לממשלה יש רק משמעות אחת: בנימין נתניהו אינו יכול להמשיך לכהן כראש ממשלת ישראל. לא ייתכן שראש הממשלה יפציץ בלילה בסוריה ויילך בבוקר להתעמת עם ניר חפץ.

"לא ייתכן שמי שאחראי על מערכת החינוך של ילדינו יהיה נאשם בעבירות פליליות חמורות. לא ייתכן שמי שאמור להגן על המערכת המשפטית, משיקולים זרים, יאשים את המערכת המשפטית בשיקולים זרים. בעיקר לא ייתכן שהוא יגרור איתו מדינה שלמה לסחרור מסוכן שייגמר באלימות ובמשבר פנימי חסר תקדים. עד לשנים האחרונות בנימין נתניהו הקדיש את רוב חייו לחיזוק מדינת ישראל. אם עדיין אכפת לו ממנה, הוא צריך לעשות למענה עוד דבר אחד: להתפטר". 





ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) צייץ בטוויטר: "הרגש הראשון שעולה בי: עצב גדול. כואב לי על רוה״מ, איזו מתנה ״נהדרת״ העניקה לו המדינה על כך שנתן את מיטב שנותיו למעננו. הכל היה ידוע מראש, ידענו שהיועמ״ש לא יעמוד בלחץ שהופעל עליו, ידענו ששי ניצן נאבק במלוא העוצמה שיגישו נגד רוה״מ כתבי אישום חמורים בכל מחיר. לא נשתוק. לא נוותר".



שרת התרבות מירי רגב כתבה: ״זהו יום עצוב למדינת ישראל,  כפי שתמיד אמרתי ואומר גם הערב לכל אדם עומדת זכות החפות עד שבית המשפט יחליט אחרת כך גם לראש הממשלה, נתניהו. אמון הציבור בפרקליטות ובמשטרה נמצא בלב הסערה הציבורית, ישנן שאלות כבדות משקל שראש הממשלה מעלה. והן חייבות להתבהר עד תום, כדי למנוע מצב שבו הפרקליטות וחוקרי משטרה הם חסינים מביקורת והם מעל החוק.

"אני מבקשת לחזק את ראש הממשלה ואת משפחתו בשעה קשה זו. ניתן היה להבחין גם בנאומו שהוא מדבר מדם ליבו. עשה נכון ראש הממשלה שקיבל החלטה להמשיך בתפקידו כפי שהחוק מאפשר לו, להלחם על צדקתו ועל שלטון הדמוקרטי במדינת ישראל. אני בטוחה בחפותו של ראש הממשלה״.

מתנועת ש"ס נמסר: "אנו תומכים ומחזקים את ידיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, איש בעל זכויות עצומות בביטחון ובבניין מדינת ישראל. 
אדוני ראש הממשלה, אנו מאמינים ובטוחים שחפותך תוכח והצדק יצא לאור. חזק ואמץ, אל תערוץ ואל תחת. זה יום קשה למדינת ישראל. אנו מתפללים שמדינת ישראל תצא מהמשבר הקשה חזקה ומאוחדת".



מפלגת כחול לבן פרסמה את ההודעה הבאה: "ראש ממשלה ששקוע עד צוואר בחקירות, אין לו מנדט מוסרי וציבורי לקבוע דברים כל כך גורליים למדינת ישראל. כי קיים חשש, אני חייב להגיד, אמיתי ולא בלתי מבוסס, שהוא יכריע הכרעות על בסיס האינטרס האישי של ההישרדות הפוליטית שלו, ולא לפי האינטרס הלאומי".




ח"כ עפר שלח (כחול לבן) צייץ: ״הנה זה מתחיל: נתניהו ואנשיו במאמץ אחרון להחריב את מערכת המשפט כדי להציל את ביבי. לא ניתן לזה לקרות. ולא ניתן לאיש עם כתב אישום על שוחד להיות רה"מ״.



יו"ר מפלגת העבודה, עמיר פרץ, הודיע כי הכין צוות משפטי שיעתור לבג״צ בדרישה להורות על נבצרות של ראש ממשלה. ״כתבי האישום של נתניהו הם הסיבה שלא קמה בישראל ממשלה. בדמוקרטיה - לא נוכל להשלים עם ראש ממשלה תחת כתב אישום. רק בגלל כתבי האישום נוצר הפלונטר הפוליטי בישראל. אם נצליח למנוע מנתניהו להאחז בקרנות המזבח , נמנע בחירות בפעם השלישית תוך שנה״, אמר פרץ.


ח"כ שלמה קרעי (הליכוד): "לקרוא את כתב האישום ולפחד.  מגישים כתב אישום נגד רה"מ על שוחד כאשר כתב האישום מאולץ ומופרך. היועמ"ש לא הצליח לסתום עם האצבע את שטף הטרלול והניסיון להפיכה שלטונית באמצעות צבא של פרקליטים. צבא המונהג על ידי אדם אחד ששם לו למטרה להדיח ראש ממשלה מכהן.

"רה"מ חף מפשע עד שיוכח אחרת. הוא ימשיך לכהן כי כך קובע החוק ואף שופט בג"צ לא יעז להתערב בזה. יש ציבור גדול מאוד שישמור על החוק במקום אלו שאמונים עליו באופן רשמי ומעלו בתפקידם".