זוהי קריאה אחרונה לצמרת הליכוד. לנבחרי הציבור דוגמת יולי אדלשטיין, אבי דיכטר, גלעד ארדן, חיים כץ, ניר ברקת, יואש קיש, ישראל כ"ץ, משה כחלון, צחי הנגבי, יובל שטייניץ (לגדעון סער נגיע בהמשך). גם אריה דרעי נמצא ברשימה הזו. הוא אחד המבוגרים האחראים של הקבינט המדיני־ביטחוני, ונדמה לי שהמדינה הזו יקרה גם לו. זה בידיים שלכם.



צפויה כאן מלחמה. דגימת האולפנים מאתמול בערב מוכיחה שבנימין נתניהו לא מתכוון להרכין את ראשו בפני שלטון החוק. זה בכלל לא נמצא בתפריט שלו. הוא יעלה את הכל בלהבות. הוא לא יפסיק עד שהכל ייהרס. אתם יכולים למנוע זאת ממנו. אתם יכולים להציל את כבודכם הרמוס. אתם צריכים להבהיר לו שזה נגמר. שהגיע הזמן לשחרר את המדינה לדרכה. ישראל חשובה מנתניהו. הגיע הזמן שתבינו את גודל האחריות המוטלת עליכם. אם תאפשרו למשפחת נתניהו להמשיך להבעיר את המדינה שלנו, דמה של ישראל יהיה מרוח על ידיכם לנצח. לא תהיה מחילה מהחטא הזה. לא יהיה אפשר להבהיר את הכתם הזה.



אתם יודעים שאין סרט שבו נתניהו הופלל. שתיאוריות הקונספירציה שלפיהן אנשים כמו רוני אלשיך ואביחי מנדלבליט קשרו קשר להפיל ראש ממשלה מכהן בזויות אפילו יותר מקונספירציות רצח רבין. אתם יודעים שכל אנשיו של נתניהו הם שהפלילו אותו. אתם מכירים את הסיפורים מקרוב. חלק מהם חוויתם על בשרכם. אתם יודעים את האמת אבל מנסים לא להביט לה בעיניים. הגיע הזמן להגיד די. עד כאן.



הוא יכול היה להימנע מזה. לו הבין את מצבו. לו הכיר במציאות. לו חילץ לרגע אחד את נפשו מבועת הטרלול שבה הוא חי ומתפקד. יעקב וינרוט המנוח הזהיר אותו. "לך לעסקה עכשיו, ביבי", אמר לו הפרקליט הממולח, "כל עוד אפשר. תתפטר, תעשה חיים, אפשר לסגור תיקים ולפרוש לצמיתות מהחיים הפוליטיים". הוא לא רצה לשמוע. בעצם, יכול להיות שרצה, אבל לא הרשו לו. הוא יתבצר ויילחם עד טיפת דמנו האחרונה. הוא ישרוף את המועדון על יושביו. הוא יפרק את מערכת המשפט, הוא ישמיד את מערכת אכיפת החוק, הוא ישסה אותנו זה בזה, והוא לא יראה אף אחד ממטר. הוא בהלך רוח משיחי, סוג של אקסטזה דתית. אין עוד מלבדו, ובלעדיו אנא אנו באים. הוא מאמין בזה וזה מסוכן, כי הוא לא היחיד.



הטור המלא ב"מעריב סופהשבוע"