1. תוצרת הונג קונג
 
בשווקים חוששים מהתדרדרות בזירת הסחר, שרק לאחרונה התחילה לשלוח איתותי הרגעה: הסנאט האמריקאי אישר פה אחד חקיקה שמטרתה להגן על זכויות האדם בהונג קונג. סין, בתגובה, איימה כי המהלך עלול לסכן את שיחות הסחר. סגן הנשיא מייק פנס ציין כי יהיה קשה "למכור" עסקת סחר בו־ בזמן שהפגנות בהונג קונג נתקלות באלימות.
 
2. סדר פיסקאלי


הוועדה האירופית הזהירה מפני עליית נטל החוב בחלק מהמדינות, ביניהן צרפת, איטליה וספרד, שעלולות לא לעמוד בדרישות האיחוד האירופי. דברים אלו נשמעים על רקע הקריאות החוזרות ונשנות מצד הבנק המרכזי, שמפציר בממשלות לסייע לכלכלה, מה שרלוונטי רק עבור המדינות שמצבן הפיסקאלי מאפשר זאת. גרמניה נמנית עם אלו שמצופה מהן להשיק תמריצים פיסקאליים.  
 
3. מי מפחד מגירעון?
 
הגירעון התקציבי של ארה"ב מתקרב לטריליון דולר, ואם לשפוט לפי שוקי הון, המשקיעים לא מתרגשים מכך - הממשלה עדיין יכולה לגייס חוב ב־1.8% ל־10 שנים. אמון השווקים נותן תמריץ למועמדים דמוקרטים שצפויים להתמודד מול טראמפ בשנה הבאה, בעיקר לברני סנדרס ולאליזבת וורן, לרצות להרחיב את הבור התקציבי אפילו יותר. כך, בין ההצעות ניתן למצוא מדיקייר לכולם ו־ Green New Deal, כמו גם הצעות כלליות לנצל את הריביות הנמוכות כדי להגדיל תוכניות סוציאליות.
 
4. ממתינים לנגידה
 
בגוש האירו מנסים לדלות מידע לגבי מדיניות הריבית הצפויה של הנגידה החדשה, קריסטין לגארד, שצפויה להיכנס לתפקיד בעוד כ־3 שבועות. לגארד מעדיפה לשמור על זהירות, ולפי שעה לא מספקת את סקרנות האנליסטים. הסיבה ברורה - כלכלת גוש האירו נמצאת בנקודות פיתול: מחד, נרשם שיפור קל באינדיקטורים, ומאידך, מוקדם מאוד להכריז על התאוששות.
 
5. בחזרה לפאונד
 
המשקיעים מגלים עניין רב בפאונד הבריטי לקראת השנה הבאה, שכן בבתי ההשקעות צופים לו תיסוף של 8%־10% מול הדולר ב־2020. איום הברקזיט ללא הסכם נחלש, השמרנים מתחזקים בסקרים וגוברים הסיכויים שבוריס ג'ונסון יצליח להעביר את עסקת הברקזיט שלו בפרלמנט. אם הכול ילך כמתוכנן, ג'ונסון מקווה לצאת מהאיחוד עד 31.1.2020.
 
6. הדילמה הסינית
 
על אף הלחץ לסייע לחברות שנקלעו לבעיית חוב, הנגיד הסיני מתעקש שלא לנקוט מדיניות הרחבה מוניטארית, מחשש לפיצוץ הבועה. בבנק המרכזי מעדיפים "לשלם מחיר" של האטה בקצב הצמיחה ולא להסתבך במשבר פיננסי. במקביל, שוקדים קובעי המדיניות על צעדים נוספים לפתיחת השוק המקומי למשקיעים זרים. לעת־עתה, הוא מצליח לשכנע את הממשל לתמוך בדרכו.  
 
7. אמון וסיכון    
 
בפד של ניו יורק מדגישים כי למרות שהאמון בכלכלת ארה"ב הוא שריר וקיים, אין הוא מבטל את מערך הסיכונים, שהם ברובם גלובליים. קובעי המדיניות חוששים מהאטה באירופה ובסין, וכן עדיין נערכים להתדרדרות בזירת הסחר. הפד הוריד את שיעור הריבית שלוש פעמים השנה והצהיר כי יפעל שוב לשני הכיוונים, רק נוכח שינוי משמעותי בצמיחה או באינפלציה.