טרגדיה: שני ילדים בני 5 ו-3 נהרגו היום (שישי), כתוצאה משאיפת עשן בשריפה שפרצה בדירה בקומת קרקע ברחוב שרעבי בנתניה. בנוסף דווח על עוד 6 פצועים, ביניהם גבר ואישה כבני 40 ועוד 4 ילדים בגילאי שנתיים עד 6 אשר נפצעו באורח קל. צוותי מד"א שהגיעו למקום ביצעו בילדים פעולות החייאה ופינו את הפצועים לבתי החולים לניאדו בנתניה ומאיר בכפר סבא, זאת לאחר שהם חולצו מהדירה על ידי לוחמי האש. לפי נתוני ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים, בעשור האחרון 33 ילדים מתו כתוצאה משריפה, מתוכם 5 מהמקרים אירעו בשנת 2019. 

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים: "החורף בפתח ולצערנו הסיכון לשריפות ביתיות עולה. ילדים נמצאים בסיכון גבוה יותר מכיון שאין ביכולתם לחלץ את עצמם. אנו קוראים להורים: אל תגידו לי זה לא יקרה - התקנת גלאי עשן בבית יכולה להציל חיים. גלאי העשן מתריע על השריפה בשלב מוקדם ומאפשר חילוץ מהיר וקריאה לכבאות והצלה או השתלטות יעילה על השריפה"

מדוברות כיבוי והצלה נמסר כי עם הגעתם של צוותי הכיבוי נגלה לעיניהם עשן סמיך שכיסה את הבניין כשהבית בוער כליל ומרבית מבני המשפחה כבר הספיקו לחלץ את עצמם מתוך הבית הבוער. לוחמי האש שנכנסו פנימה סרקו את הדירה, וחילצו מתוך הלהבות ילד קטן מחוסר הכרה הסובל מכוויות. ילד נוסף, אף הוא במצב קשה הועבר אף הוא להמשך טיפול כוחות החירום הרפואי. הכוחות איתרו את מוקדי האש העיקריים והצליחו להשיג שליטה על השריפה.



שריפה בדירה בנתניה. צילום: כבאות והצלה לישראל
שריפה בדירה בנתניה. צילום: כבאות והצלה לישראל



פרמדיק מד"א אסף תפוחי סיפר: "כשהגענו לרחוב ראינו עשן סמיך עולה מתוך בניין דו קומתי. לוחמי האש חילצו מתוך הדירה הבוערת שני ילדים כבני 3 ו-5 מחוסרי הכרה כשהם סובלים מכוויות ושאיפת עשן. מיד התחלנו בפעולות החייאה מתקדמות שכללו תרופות, הנשמות ועיסויים ופינינו אותם במצב קריטי תוך המשך פעולות החייאה לבתי החולים מאיר ולניאדו. גבר ואישה בשנות ה 40 שחולצו גם כן מהדירה סבלו משאיפת, עשן טופלו בחמצן ופונו במצב יציב לבי"ח לניאדו". 



רק בתחילת השבוע דווח על שריפה בבניין מגורים בבניין בשדרת גולדה מאיר בנתניה בה נפצעו 9 בני אדם באורח קל כאשר מתוכן 4 ילדים. צוותי מד"א שהגיעו למקום העניקו טיפול רפואי ופינו את הפצועים לבית החולים לניאדו בעיר. 
פרמדיק מד"א אסף תפוחי, סיפר: "למקום הגיעו מספר אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ ואופנועי חירום של מד"א. מהקומה האחרונה בבניין היתמר עשן רב. הכבאים חילצו את הנפגעים ומיד התחלנו בביצוע בדיקות רפואיות. כל תשעת הנפגעים היו במצב קל, ופינינו אותם לבית חולים".