המחאות נמשכות, המשטר מסיר אחריות: חיילים איראניים ובכירים במשמרות המהפכה של הרפובליקה האסלאמית שיתפו פעולה עם כוחות המשטרה בהפגנות האלימות שהתרחשו השבוע במחוז קרמנש, כך מסרו בכירים בממשלה האיראנית היום (שבת), והאשימו "סוכנים אמריקאיים" בכך שהיו חלק מכוח המחאה האלים.



ארגון זכויות האדם "אמנסטי" טען השבוע כי במהלך המחאות במחוז המערבי נהרגו לפחות 30 בני אדם, בכך שבוע ההפגנות הזה היה העקוב ביותר מדם מאז החלו ההתפרעויות במדינה סביב העלייה החדה במחירי הדלק. עוד נמסר מהארגון כי עד כה נהרגו לפחות 100 בני אדם ברחבי המדינה. באיראן דחו את המספרים אותם הציגו ארגוני זכויות האדם בטענה כי הם "ספקולטיביים".



"כל כוחות משמרות המהפכה, משרד המודיעין, המשטרה והצבא לקחו חלק פעיל בשליטה במצב", אמר פראביז טבסוליזידה, מושל מחוז קרמנש במערב המדינה, וצוטט בסוכנות הידיעות המקומית "פארס". "טבסוליזידה אמר כי המתפרעים היו חמושים", דווח עוד בפארס. "הם התעמתו עם סוכנים (של משמרות המהפכה) ושרפו רכוש ציבורי", צוטט עוד.



בתוך כך, גם מפקד משמרות המהפכה במחוז אמר כי "המתפרעים הם חלק מקבוצה שמתנגדת לשלטון האייתוללות, השייכים לשירותי הביון האמריקאיים", כך צוטט בסוכנות הידיעות תאסנים. כזכור, בכירים איראניים אמרו בימים האחרונים כי המוחים הם "בריונים" הקשורים לגורמים חיצוניים המעוניינים לייצר מהומות בתוך איראן - ביניהם ישראל, סעודיה וארצות הברית.



במשמרות המהפכה מציינים כי כבר ביום חמישי הושגה שליטה על המהומות וכעת המצב נמצא ברגיעה ברחבי המדינה. בטלוויזיה האיראנית שודרו היום קטעי ארכיון של אלפי תומכי משטר המתהלכים בצעדות ברחבי מספר ערים במדינה.