התבטאות מדאיגה ממזרח: בממלכה ההאשמית של ירדן מאוכזבים מהסכם השלום עם ישראל, לאחר רבע מאה מחתימתו. דבר זה נרשם אמש בהתבטאותו החריגה של שר החוץ איימן א-ספדי, שהתייחס לנושא המתיחות ביחסים עם ישראל במהלך ביקורו במנאמה, בירת בחריין, ואמר כי "היחסים עם ישראל נמצאים בשפל של כל הזמנים".
 
"25 שנים אחרי הסכם השלום - אנשים לא רואים את פירות השלום ושיתוף הפעולה עם ישראל מוגבל", טען הבכיר הירדני. "הכיבוש הישראלי בגדה המערבית נמשך והסיכוי לפתרון שתי המדינות מתעמעם", הוסיף.
 
במסיבת עיתונאים שערך מוקדם יותר, התייחס א-ספדי גם להחזרת המובלעות לירדן. "הצענו לישראל לקנות ממנה את נהריים לפני סיום תקופת החכירה, אך היא סירבה", אמר השר. "ישראל הציעה להאריך את תקופת החכירה, אבל ירדן סירבה לכך", המשיך.


גם המלך עבדאללה, המבקר בניו יורק, התייחס ביום שישי ליחסים עם ישראל, והדגיש כי "היחסים של ירדן עם ישראל נמצאים במצב הגרוע ביותר אי פעם, וזה נובע מ"העניינים הפנימיים בישראל", בהתייחסו לקיפאון הפוליטי על רקע הכישלון בהרכבת ממשלה. "כולי תקווה שישראל תוכל לקבוע את עתידה בשבועות ובחודשים הקרובים", אמר המלך.
 
בכינוס של מכון וושינגטון למחקר המזרח התיכון, הדגיש המלך עבדאללה כי "ללא פתרון הסוגיה הפלסטינית, לא נוכל להגיע לאינטגרציה". לדבריו, "הפתרון היחיד להמשיך קדימה - שתי מדינות, אחרת העתיד יהיה גרוע יותר", סיכם.