באמצע חודש דצמבר יסיים שי ניצן את תפקידו כפרקליט המדינה, ולא נראה כי תמונה בקרוב ועדת איתור למינוי מחליפו - כשגם ממשלת המעבר כמובן מקשה ולא מאפשרת מינוי של קבע. 



יתרה מכך, יש כבר קולות שעולים וטוענים כי מעורבות של ראש הממשלה בנימין נתניהו בהליך תהיה פסולה ותגרור אף היא ביקורת ועתירות משפטיות. כמו שנראה כרגע, ימים ספורים לפני פקיעת כהונתו של פרקליט המדינה יאלצו למנות פרקליט זמני, שיצטרף למפכ"ל הזמני של המשטרה. שאלות נוספות שעולות הן: כיצד ישפיע מינוי זמני של פרקליט מדינה על המשך התהליך המשפטי של נתניהו, והאם יידרש זמן נוסף ללימוד החומרים - דבר שיכול לעכב את ההליך.



גם בנוגע לזהות ממלא המקום הזמני טרם עולה תמונה ברורה של מועמד המסומן כאפשרי. ברור גם כי המתח הרב בין שר המשפטים אמיר אוחנה, מנאמני נתניהו בליכוד, לצמרת המקצועית של המשרד, ישפיע על המינוי. יש לזכור שמינוי קודם של אוחנה – הצבת סיגל יעקבי בתפקיד מ"מ מנכ"ל משרד המשפטים במקום אמי פלמור – מעורר אי־נחת, הן בקרב הדרגים המקצועיים והן הפוליטיים.



שניים מהשמות שמוזכרים כממלאי מקום זמניים אפשריים הם רז נזרי, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לענייני ניהול ותפקידים מיוחדים, ושלמה (מומי) למברגר, המשנה לעניינים פלילים לפרקליט המדינה. עם זאת, ייתכן שכמו במינויים קודמים, יישלף שם מעניין ומפתיע, כמו של פרקליט צמרת מהמגזר הפרטי.