בפריז תולים תקוות ביורש של בנימין נתניהו. פקיד בכיר בנשיאות צרפת אמר בסוף השבוע ל"מעריב" - במהלך תדרוך ובתשובה לשאלה על השפעת הגשת כתב האישום נגד ראש הממשלה על עתיד תהליך השלום - כי אם ראש הממשלה הבא בישראל יחזור לקווי נאום בר אילן של נתניהו, הדבר יסייע להוציא את תהליך השלום הישראלי־פלסטיני מן המבוי הסתום.
 
הפקיד הצרפתי הוסיף ואמר כי הוא אינו מאמין שבמצב שנוצר תפורסם בכלל "עסקת המאה" של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ וחתנו ג'ראד קושנר. אם כן – היא לא תקבל את הסכמת הפלסטינים. "אי אפשר לקיים תהליך שלום, שצריך להוביל לקיומן של שתי מדינות, בלי שני הצדדים", הסביר הבכיר. "ואין מקום ליוזמות נפרדות, גם מצדן של אירופה וצרפת, שיידחו על הסף". לדבריו, ביקורו של הנשיא עמנואל מקרון בישראל בסוף חודש ינואר הקרוב נועד להשתתפות בטקסי הזיכרון במוסד "יד ושם" במלאת 75 שנים לשחרור מחנה המוות אושוויץ, ולא לעניינים אחרים.
 
בהמשך דבריו, מתח הפקיד ביקורת על טראמפ, על טורקיה ועל ברית נאט"ו, שאת מצבה הנוכחי כינה הנשיא מקרון "מוות מוחי", ודרש התייעצות אסטרטגית לגבי מטרות הברית. הוא הזכיר כי נשיא טורקיה ארדואן נתן את הסכמתו לפגישה כזו של מנהיגי צרפת, בריטניה וגרמניה במהלך פסגת נאט"ו שתיערך בלונדון ב־4 בדצמבר. 
 

בנושא איראן, שלגבי עתידה הגרעיני והפוליטי שוררת, לדבריו, אי־ודאות - צרפת תומכת בהרחבת המשא ומתן מבלי לבטל את הסכם הגרעין. שרת ההגנה של צרפת, פלורנס פארלי, מתחה מצדה ביקורת נוקבת על מדיניותה של ארה"ב כלפי איראן בחודשים האחרונים, ואמרה כי טמונה בה סכנה. בנאום בכינוס ביטחון אזורי במנאמה, בירת בחריין, אמרה השׂרה הצרפתייה כי וושינגטון לא הגיבה על פעולות שנקט המשטר בטהרן לאחר שהנשיא טראמפ נסוג חד־צדדית מהסכם הגרעין. לדבריה, אחרי שהפגיעה בכלֵי שיט במפרץ הפרסי והפלת המל"ט האמריקאי בידי איראן נותרו בלי מענה, הותקפו בתי הזיקוק בסעודיה. "איפה זה יסתיים?", תהתה פארלי.
 
השרה הצרפתייה הוסיפה כי ארצה תמשיך לנהל דו־שיח עם איראן, אך הדגישה כי תמשיך לעמוד לימין בעלות בריתה. לדבריה, ארה"ב נמצאת בתהליך של "יציאה הדרגתית מכוונת" מהמזרח התיכון, וכי מגמה זו תימשך גם אם יתחלף הנשיא בוושינגטון. ראש המטות המשולבים של צבא ארה"ב, הגנרל קנת מקנזי, הכחיש כי מדובר ב"בריחה" וטען כי האזור נותר חשוב לארצו, אם כי הוא לא בראש סדר הקדימות העולמית שלה.