חבר הכנסת גדעון סער (הליכוד) פנה הבוקר (ראשון) ליו״ר מרכז הליכוד ח״כ חיים כץ ביוזמה דחופה לכנס את מרכז הליכוד על מנת לקבוע פריימריז בזק לראשות הליכוד עוד לפני שתסתיים תקופת "21 הימים".  זאת, בהמשך לדבריו אמש בנושא. סער הדגיש בפנייתו כי "בכוחו של מהלך זה למנוע התדרדרות המדינה לבחירות שלישיות מיותרות אותן הגדיר רה״מ נתניהו רק לפני ימים ספורים כ'טירוף מערכות'". 
 
סער הוסיף, כי מאחר שניתן להקים ממשלה עוד בכנסת הנוכחית יש לפעול לסיום המשבר הפוליטי במדינה הנמשך כבר כשנה וטען כי ניתן לקיים פריימריז כאלה תוך כשבועיים. בפניה הזכיר סער כי בשנת 2002 התקיימו פריימריז (בין רה״מ דאז שרון לשר דאז נתניהו) תוך כשלושה שבועות כשמספר החברים בעלי זכות הבחירה היה אז כמעט פי שלושה מאשר היום. סער ביקש מכץ לבוא בדברים עם מנהלת הליכוד לקידום הרעיון באופן מעשי "למען טובת התנועה והמדינה".

בתוך כך, ח"כ ניר ברקת הגיש לראש הממשלה נתניהו ויו״ר מרכז הליכוד כץ מתווה שכולל יצירת תפקיד חדש של מ"מ ליו"ר התנועה שייבחר בפריימריז בהקדם ויחליף את היו"ר בתקופת נבצרות. ברקת מבקש שהמתווה יובא לאישור חברי מרכז הליכוד בישיבת המרכז הקרובה. במסגרת המתווה, מציע ברקת ליצור תפקיד חדש של ממלא מקום ליו"ר התנועה שיחליף את היו"ר בתקופה של נבצרות ויכהן עד חזרתו עוד עד הפריימריז הבאים.


 
השרה מירי רגב הגיבה לדברי סער אתמול וטענה כי "זה לא הזמן לבחירות מקדימות בליכוד. יש איזושהי נאמנות שצריכה לבוא לידי ביטוי בתוך המפלגה". בדברים שאמרה לגל"צ ציינה רגב בנוסף כי "נתניהו ינצח שוב את הבחירות לראשות הליכוד, אם תהיינה כאלה". בנוגע לדברי נתניהו לאחר הגשת כתב האישום על ניסיון להפיכה שלטונית, אמרה רגב: "ראש הממשלה דיבר מדם ליבו. ביום שלמחרת הוא אמר שהוא מכבד את רשויות החוק".

גם השר יריב לוין התייחס לדברי סער ואמר כי "כדאי שנלמד מהשגיאות של מפלגת העבודה ולא להדיח מנהיג בשעת משבר. זו שעת מבחן לכולנו. אנחנו תנועה דמוקרטית ואם יהיו בחירות לכנסת הבאה אז יש בסיס לפריימריז. אם אנחנו לא רוצים להתדרדר למאבקים פנימיים כדאי שננקוט בדרך שנקטנו בה עשרות שנים והוכיחה את עצמה".

"צריכה להיות נאמנות". רגב. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
 
עוד הוסיף לוין: "אנחנו רצנו לבחירות עם פתק עליו היה כתוב בנימין נתניהו לראשות הממשלה. כל עוד המצב שאנחנו נמצאים בקדנציה של הכנסת הנוכחית אנחנו צריכים לעמוד בכך. מה שנדרש לנו עכשיו זו אחדות שורות. אמירות כאלה ואחרות לא עוזרות. אני מציע להיצמד להחלטה שקיבלנו במרכז הליכוד והיא תבטיח שקט. אם חס וחלילה נלך לבחירות שלישיות".

כזכור, אחרי שקרא לקיים פריימריז לראשות הליכוד במסגרת ישיבת הסיעה, הוא חזר על קריאתו בהרחבה בתוכנית “פגוש את העיתונות” במוצאי שבת. בראיון ראשון מאז הגשת כתב האישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, הציע סער לקיים פריימריז בזק לראשות הליכוד עוד לפני פיזור הכנסת בעוד 19 ימים. “אני פונה לראש הממשלה – תן ידך למהלך של פריימריז מוקדמים, עשה ככל שביכולתך לאפשר לכל מי שרוצה להתמודד, כדי שנוכל להבטיח את שלטון הליכוד ולמנוע את המשך טירוף המערכות", אמר. “אני מתכוון לפנות ליו”ר חיים כץ, אבל גם לראש הממשלה. אני קורא לו – מה אתה מוכן לעשות כדי למנוע טירוף מערכות?”.
 
כשנשאל על הנאום של ראש הממשלה בתגובה להגשת כתב האישום, שבו קרא "לחקור את החוקרים”, מתח סער ביקורת על דברי נתניהו: "ראש ממשלה לא יכול לומר על החלטה של היועץ שהתקבלה בגדר סמכותו, יועץ שהוא עצמו מינה, הפיכה שלטונית". לדבריו, "זה לא ניסיון תיקון, זה ניסיון ריסוק, ולכן הדברים האלה לא נאמרו בשמי - לא כחבר ליכוד ולא כנבחר ליכוד". כמו כן, אמר ח"כ סער כי בעיניו הבעייתיות בכהונת נתניהו כרה"מ כעת איננה משפטית אלא פוליטית: "הוא לא הצליח להרכיב ממשלה. אין אדם אחד שחושב שאחרי בחירות שלישיות או רביעיות נתניהו יצליח להרכיב ממשלה". עוד אישר סער: "בכירי הליכוד מדברים ביניהם, אבל לא תמיד אומרים את הדברים גם בחוץ”.
 
יש לציין כי יו”ר מרכז הליכוד, ח”כ חיים כץ, שבסמכותו להחליט על קיום הבחירות המקדימות לראשות המפלגה, התבטא לאחרונה כמה פעמים על כך שיש לקיים פריימריז ולאפשר לסער ולמועמדים נוספים להתמודד לראשות הליכוד. מהליכוד נמסר בתגובה: “מצער לראות שבזמן שראש הממשלה נתניהו שומר על ביטחון ישראל בכל החזיתות ופועל לשמר את שלטון הליכוד, גדעון סער כהרגלו מגלה אפס נאמנות ומקסימום חתרנות”. אחרי הנאום הנסער שנשא נתניהו ביום חמישי, לאחר הודעת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט על ההחלטה להגיש כתב אישום נגדו בגין שוחד, מרמה והפרת אמונים, בחר בסוף השבוע ראש הממשלה לחזור על דבריו בניסוח מרוכך יותר. דקות ספורות לפני כניסת השבת נתניהו העלה סרטון בעמוד הפייסבוק שלו, שבו בין היתר אמר כי הוא “יקבל את הכרעת בית המשפט, ובזה אין ספק”, אך הוסיף: “מי שלא פעל לפי החוק – במשטרה או בפרקליטות – צריכה להיות בדיקה וצריך להיות תיקון”.
 
סיעת כחול לבן דורשת מנתניהו להתפטר לאלתר מכל תפקידיו כשר בממשלה בעקבות הגשת כתבי האישום נגדו. במכתב ששיגרה המפלגה ביום שישי באמצעות עורכי הדין שמעון בראון וערן מרינברג, המופנה לנתניהו וליועמ”ש מנדלבליט, נטען: “על פי החלטות בית המשפט העליון בשבתו כבג”ץ, שר שמוגש כנגדו כתב אישום לא יוכל להמשיך ולכהן בתפקידו, ולפיכך חלה עליך חובה לסיים לאלתר את תפקידיך השונים כשר בממשלת ישראל”.
 
יצוין כי מלבד תפקידו כראש הממשלה, מכהן כיום נתניהו כשר הבריאות, הרווחה, התפוצות והחקלאות. במכתב מצוין כי הדרישה להתפטרותו מבוססת על תקדימים בפרשת פנחסי ובפרשת דרעי. “ככל שלא תפעל כאמור במכתבנו זה, יאלצו מרשינו לנקוט כל האמצעים העומדים לרשותם, לרבות פנייה לבית המשפט העליון בשבתו כבג”ץ”, נכתב בסיום המכתב.
 
בתוך כך תקף אמש גורם בכיר במשטרה בשיחה עם “מעריב” את התבטאויותיהם של נתניהו ובכירים בליכוד נגד צוותי החקירה בתיקי ראש הממשלה, ואמר: “ראש הממשלה ושרי הליכוד עושים ככל שעל ידם לפגוע במשטרה ולחבל ביכולות שלה ובניסיון ובמקצועיות שלה לנהל חקירות נטולות רעשי רקע, מתוך כוונה כנה למגר את תופעת השחיתות הציבורית שחלחלה עד לצמרת השלטונית. ההתבטאויות הללו מסוכנות, ויש בהן כדי לנסות לפגוע בחוסנה של המשטרה ובתדמיתה כלפי הציבור. הממצאים שעלו מחקירות ראש הממשלה ונבחנו הן על ידי היועמ”ש ואנשיו והן על ידי פרקליט המדינה ואנשיו, מעידים בעד עצמם כי החקירה נוהלה ביסודיות, במקצועיות וברגישות הראויה”.