יש משהו בהופעות מוזיקה שגורם לך לשמחה, לתחושת שחרור ולהנאה שאי אפשר למצוא במקום אחר או בעזרת אמצעי אחר. מידי שנה חברי הרכב המוזיקה האלקטרונית, "אינפקטד מאשרום" מפרסמים שהם מגיעים להופעה בישראל, ומבחינתי ומבחינת רבים זה מופע שאסור לפספס, וכשבע שנים משמש לעוגן שאני וחברי נוכחים בו.



מרוב התרגשות (והרגל) הגענו למקום הרגיל והידוע בו ההרכב הופיע בעבר - גני התערוכה. תוך מספר דקות נוכחנו לגלות שההופעה המדוברת היא בכלל ב'האנגר 11' ולא בגני התערוכה, מה שהפך את ההופעה למוצלחת ואינטימית יותר. אמנם, התפאורה לא הייתה מפוארת וגרנדיוזית כמו בגני התערוכה, אבל הקלאסיות שבה, השיגה את המטרה.



ההופעה היתה מוקדשת לשני אלבומים בעל שם זהה של הצמד: "Converting Vegetarians" ו"Converting Vegetarians 2", ופירושו לגייר או להמיר צמחונים. האלבום הראשון יצא בשנת 2003 והיה מוצלח ומוכר מאוד. האלבום השני, בעל שם דומה, יצא 12 שנה לאחר מכן בשנת 2015 ונחל גם הוא הצלחה, אך פחות הצליח לפרוץ למיינסטרים ונשאר אלבום משובח אך לרוב בין אוהבי הז'אנר.



אינפקטד מאשרום ומיומנה (צילום: יוסי מאמיה)
אינפקטד מאשרום ומיומנה (צילום: יוסי מאמיה)



הצמד עלה בסערה ב22:10 עם שיר הנושא לשני האלבומים, "Converting vegetarians" עם להקת מיומנה. זו לא הפעם הראשונה ששני ההרכבים מופיעים יחד, כך שההרמוניה ביניהם הייתה מושלמת. אינפקטד החליטו להוסיף לסימפוניית הקולות והצלילים את מישל אדמסון הבריטית, בעלת השיער הסגלגל, שנתנה טון אחר לביצועים אליהם הצטרפה, טון שלטעמי היה פחות מוצלח ולא הוסיף יותר מידי ערך מוסף להופעה. בנוסף לכלי הנגינה הסטנדרטים הייתה גם נגנית נבל, שהוסיפה לאווירה המיוחדת וגם הסאונד שבתחילת ההופעה לא היה במיטבו, תוקן והיה מעולה ברמות שגורמות לגוף לזוז גם בלי שירצה. אינפקטד באו לתת הופעה איכותית, בלי מריחת זמן או בלי תנאים מוקדמים. נתנו שיר אחרי שיר עם חינניות וכריזמה רבה של עמית דובדבני "דובדב", שמקפץ בכל שיר ומנחה את הקהל על התגברות הקצב. ארז אייזן המוכשר מאחוריו, עובר בין כלי הנגינה שעל הבמה ומתווה את קצב הקפיצה של 'דובדב' וטירוף הקהל.



הייחודיות של אינפקטד היא היכולת לייצר שירים איטיים יותר, הרמונליים יותר, באותו אלבום עם שירים שגורמים לגוף לרעוד מרוב מהירות וטראנסים שנותנים בראש. ההופעה שנערכה בסוף השבוע הייתה הרמוניה מושלמת בין שני העולמות. שירים כמו "Feelings" ו- "Demons of Pain", נכנסו לפלייליסט בצורת שתי וערב יחד עם שירים מקפיצים כמו "I Wish" המוכר ו- "Shakawkaw" שבוצע כשיר טראנסי לכל דבר.



אינפקטד מאשרום (צילום: יוסי מאמיה)
אינפקטד מאשרום (צילום: יוסי מאמיה)



שיא ההופעה היתה עם השיר המצוין והפחות מוכר "Blue Swan 5", שמשום מה לא זוכה לכבוד המגיע לו. מיד אחריו הגיע שיר נוסף מצוין אף הוא, "The Surgeon", שגם לא זוכה לעדנה המגיעה לו. ההופעה כאמור לא היתה סתם הופעה, אלא מיודעת יותר לקהל מוכוון מטרה וקהל שמכיר את אינפקטד על שלל ביצועיו ואלבומיו. "צבא הפטריות" כפי שדובדב אוהב לכנות את מעריציו המושבעים של הצמד, זכה אתמול למספר ביצועים שכמעט ולא מופיעים בהופעות הרגילות של אינפקטד.



הופעה של אינפטקד מאשרום היתה הופעה המיועדת לקהל ההומוגני של הצמד מהקריות. הופעה כמעט ונטולת להיטי מיינסטרים, בעלת אופי אמיתי וטהור לקהל ההארדקור והמושבע של אינפקטד מאשרום. אין ספק שאינפקטד הוא הרכב שראוי להערכה ולכבוד על כך ששם את המוזיקה האלקטרונית על המפה וגם את ישראל.