חאלד אל-חפיד, בנו של נשיא סוריה לשעבר אמין אל-חאפז, אמר בראיון שפורסם היום (ראשון) במקומון newhub בניו זילנד כי הוא בנו של "האדם היחיד בכדור הארץ שיודע היכן קבורות עצמותיו של המרגל הישראלי אלי כהן". הוא טען בראיון כי המוסד ניסה לגייסו בעזרת שירות המודיעין של ניו זילנד, זאת כדי שיסייע באיתור מידע על מקום הימצאן של עצמותיו של המרגל אלי כהן".
כאמור, אל-חפיד שחי בפרבר של העיר אוקלנד בניו זילנד, טען כי סוכן של המודיעין הניו זילנדי עמד עמו בקשר בתחילת שנת 2018 באמצעות הודעות טקסט וניסה לגבש עסקה בינו לבין המוסד. "לא רציתי לעשות את זה בשביל הכסף, לא רציתי לעשות את זה בשביל המוסד", טען, "רציתי לעשות את זה למען אשתו וילדיו של אלי כהן". 
בתחילת השנה שעברה, הוא קיבל הודעת טקסט מגורם בסוכנויות הביון הניו זילנדיות, שניסה לתווך בעסקה. הוא כתב דברים כמו "העברתי את תגובתך לשותפינו ומחכה לתשובתם", "ודא שקיימים מנגנונים להבטחת ביטחונך בעתיד" ו"חכה ששותפינו יגיע לפני שתחליט". 

אל-חפיד טען כי "רצו שיעזור" והוסיף: "הסוכנים רצו שאנסה לדבר עם החברים הקרובים של אבי, במטרה שאלה יספקו תובנות בנושא". עוד פורסם בעיתון כי הוא דרש "למעלה ממיליון דולרים על התחלת הסיוע" ואף העביר את פרטי חשבון הבנק שלו לאנשי המודיעין הניו-זילנדי שהעבירו את הבקשה למוסד. אלא שאנשי המוסד לא הגיבו לבקשת התשלום והעסקה לא התקדמה.
אל-חפיד הציג הודעות טקסט שקיבל מאיש המודיעין הניו-זילנדי עמו היה בקשר ולפיהן המודיעין הניו-זילנדי הביע מחאה בפני המוסד על "דממת האלחוט" לגבי בקשת התשלום שלו. זאת, לאור העובדה שהמוסד הוא שיזם את המהלך וביקש סיוע של המודיעין הניו-זילנדי. "אמרנו להם שאם לא נשמע מהם עד סוף שבוע הבא הכל מבוטל", כתב איש המודיעין הניו זילנדי.

בשנים שפעל בסוריה הפך אלי כהן למקורב מאוד לאמין אל-חאפז. כאשר האחרון ביצע הפיכה ועלה לשלטון בסוריה, היתה לכהן נגישות חסרת תקדים לקבלת ההחלטות בסוריה. כהן היה כל כך מקורב לאל-חאפז עד שהאחרון רצה למנות אותו לתפקיד סגן שר ההגנה.
כזכור, באפריל האחרון צוטט במעריב מקור סורי שטוען כי "גופתו של המרגל הישראלי אלי כהן ז"ל קבורה בתוך מערה בהר סמוך לקרדאחה, במחוז לטקייה". מדובר בעיירה שבה יש רוב לעדה העלווית, אשר אליה משתייך הנשיא לשעבר חאפז אסד. על פי המקור, ששוחח עם בכיר סורי, המוסד הישראלי ביצע פעולת הסחה בשנת 1977 כאשר ניהל מבצע על גבול סוריה־ירדן, ולוחמיו חפרו באותה שעה בדמשק, במקום שבו הייתה אמורה להיות קבורה גופתו של כהן, שהוצא להורג בתלייה ב־1965. לאחר שנודע לנשיא דאז חאפז אסד על הפעולה, הוא הורה להעביר את הגופה למקום מסתור אחר.