איש עסקים לבנוני השקיע למעלה מ–600 אלף יורו ורכש את חפציו האישיים של היטלר במכירה פומבית על מנת להעבירם לעם היהודי, כך פורסם היום (ראשון) ב-Deutsche Welle. מי שעומד מאחורי הרכישה הוא עבדללה שתילה, הוא האיש שעומד מאחוריי רכישה של כמעט כל החפצים האישיים של היטלר שנמכרו במכירה הפומבית השנויה במחלוקת שקיים בית המכירות הפומביות Hermann Historica שבמינכן בשבוע שעבר ועוררה סערה בכל העולם.



יו"ר איגוד הארגונים היהודים באירופה, הרב מנחם מרגולין, שהוביל את הקריאות לביטול המכירה הפומבית השנויה במחלוקת שלח הודעה למר שתיל וציין: "מדובר במעשה אצילי מהמעלה הראשונה. לאור העובדה שבית המכירות הגרמני התעקש לקיים את המכירה למרות המחאה האדירה שלנו והסערה שנוצרה סביב הנושא בכל העולם, מרגש מאוד לראות שגם בשנת בסוף שנת 2019, עדיין יש בעולם אנשים שפועלים מעבר לציניות ולוקחים על עצמם עוול כלכלי שכזה על מנת להבטיח שהחפצים הבזויים הללו לא ישמשו לפיאור המורשת הנאצית ולא ישמשו את המבקשים להמשיך ולזרוע שנאה, גזענות ואלימות".



היטלר. צלם: אינסטגרם
היטלר. צלם: אינסטגרם



במסגרת המכירה הפומבית שהתקיימה למרות מחאות של מנהיגים יהודים בעולם כולו, הוצעו למכירה עשרות חפצים אישיים, תמונות ממוסגרות, כלי הגשה מהודרים מכסף, מכתבים של אדולף היטלר וחברי ההנהגה הנאצית הידועים לשמצה; הס, גרינג, הימלר ותכשיטים של נשותיהם.



רובה המכריע של המכירה אמנם התקיים בעילום שם, אך זמן קצר לאחר סיומה נודע כי מר שתילה רכש כמעט לבדו את רוב הפריטים שהיו שייכים אישית להיטלר במטרה מוצהרת להעבירם לעם היהודי. בין החפצים שרכש שתילה בסכום גבוה ביותר של למעלה מ–600 אלף יורו: הכובע של היטלר, עותק חתום וממוסגר של מיין קמפף, מארז סיגרים מכסף, קופסת נגינה, מכתבים אישיים ועוד.