חילופי המהלומות המילוליים בין חברי הכנסת של הליכוד, גדעון סער וניר ברקת, נמשכים גם הבוקר (שני) בראיון שנתן לגל"צ חזר ברקת על הדברים שאמר נגד ניסיונו של סער להתמודד על ראשות המפלגה מול בנימין נתניהו וכינה אותם כ'פוטש'. 



"לצערי הרב נעשה פה ניסיון להדיח את ראש הממשלה עם קריאה לפריימריז מיידי וטענה שראש הממשלה נכשל", אמר ברקת, "גם הצד השני נכשל בהרכבת הממשלה. ניסיון היום להדיח ראש ממשלה מכהן הוא בלתי מתקבל על הדעת. כחול לבן חיכו לניסיון המרד הזה. ביומיים האחרונים הוא נכשל. אף אחד לא רוצה בחירות שלישיות. אבל לנסות להדיח ראש ממשלה שנבחר בצורה דמוקרטית בשעה הכי קשה שלו. אני רוצה להזכיר שראש הממשלה חף מפשע והחוק מאפשר לו להמשיך לכהן ואף הוא הסכים לנבצרות אם יידרש לכך.



עוד הוסיף ברקת כי "מרד לא יהיה פה. השאלה המרכזית היא מדוע אנשי כחול לבן וליברמן לא ישבו עם ראש הממשלה וימנעו בחירות שלישיות. עד סיום 21 היום לא יהיו פריימריז. יש לנו התחייבות לתושבים ולמצביעים שהעדיפו את בנימין נתניהו. אני הצעתי פתרון אחר של עשיית פריימריז לממלא מקום יושב הראש. לחשוב מחוץ לקופסה ולמצוא מתווה פנים ליכודי שייתן מענה לראש הממשלה והמשכיות בתוך התנועה. אציג היום את המתווה לראש הממשלה".



בנימין נתניהו. קרדיט: מרים אלסטר, פלאש 90


ברקת התייחס גם לדברים שהפנה כלפיו גדעון סער, וטענתו כי היה במפלגת 'קדימה' בזמן שהליכוד היה במצב פוליטי קשה. "בעבר הלכתי אחרי מנהיג הליכוד", השיב ברקת, "הלכתי עם שרון והרבה ליכודניקים ל'קדימה'. כשהבנתי שסטו מהדרך טרקתי את הדלת. הוכחתי בעשייה שלי כראש העיר את שייכותי למחנה הלאומי. למרות כל ההערות הקטנות והאישיות הצלחתי בדרכי כפי שאני, גם בעסקי וגם לעירי". 

ברקת גם התייחס לציוץ של גדעון סער בו לכאורה התייחס לעניין גופני הקשור אליו. "לא שווה להתייחס, אנחנו צריכים לעלות למעלה ולא לרדת נמוך", ענה ברקת, "צריך לזכור שיש תנועה ויו"ר לתנועה. יש דברים שלא עושים. מה שנעשה על ידי גדעון הוא לא תמים זה היה ניסיון פוטש לראש הממשלה במטרה לקחת ממנו את השלטון. לא עושים דברים כאלה, זה לא נאמנות". 

ברקת גם התייחס לשתיקתם של יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, והשר לביטחון פנים, גלעד ארדן, שלא התבטאו כלל בנושא מאז הודיע היועמ"ש מנדלבליט על הגשת כתב האישום. "זאת תקופה מביכה ולא פשוטה", אמר, "אני יכול להבין למה אנשים יושבים ומחכים לראות איך יתפתחו הדברים. הם חברים ואנשים טובים, אבל אין לי ספק שהם מתייצבים מאחורי נתניהו כמנהיג שלנו. אני בתקווה אחת הבוקר, שאנשי כחול לבן יבינו שאין כאן מרד".

סער: "מציע לברקת להתעטף בצניעות"
 
במקביל התראיין חבר הכנסת, גדעון סער, לכאן ב'. "נתניהו לא יוכל להקים ממשלה גם אם יתקיימו בחירות שלישיות ורביעיות. הוא היה צריך להסיק מסקנות", אמר סער, "אני מברך על הסכמתו של רה"מ לקיים פריימריז. חשוב לקיימם בתוך הזמן של 21 הימים כדי למנוע בחירות שלישיות שימנעו את המשך הרעל בעם. מאמין שאם אנצח בפריימריז אוכל להקים ממשלה בכנסת הנוכחית"
 
סער המשיך ואמר כי "אני אדם נקי לחלוטין. התקיימו נגדי במשך שנים מסעות של הכפשות, לאחרונה ראינו מאיזה כיוון הם באו. אותי אי אפשר להפחיד עם שום דבר, אני ישן טוב בלילה ואני יודע שאני ומשפחתי נצטרך לעבור הרבה השמצות אבל ידעתי את זה כשחזרתי לחיים הפוליטיים".
 
על העימות מול ברקת אמר סער כי הוא "הגיע אלינו מקדימה אחרי שתמך באוסלו ובהתנתקות. מציע לו להתעטף בצניעות. אני לא מתמודד מול ברקת, אני אתמודד מול יו"ר התנועה". סער התייחס גם להערה בציוץ שפרסם שנתפרשה כהתייחסות לעניינים גופניים הקשורים לברקת ואמר כי "ברקת כביכול התנגד לפריימריז ובמקביל הציע אותם – לזה התכוונתי כשאמרתי זגזוגים ומצמוצים".