סופי בן דור, בתו של המרגל הישראלי אלי כהן, הופתעה לגלות שפליט סורי הטוען כי הוא בנו של נשיא סוריה לשעבר, סבור כי ידוע לו מיקום קבורתו של אביה. הפליט הסורי שיצר קשר עם שירות הביון של ניו זילנד, דורש מיליון דולר בתמורה למידע. היום (שני) בשיחה עם אילה חסון ב-103FM תהתה בן דור בנוגע לאמינות המידע שפורסם ומדוע המוסד לא יוצר קשר עם המשפחה בנושא.



"קראנו על הסיפור הזה לראשונה ברשת", סיפרה בן דור, "שמענו את הסיפור היה יחד עם כולם וזה תפס אותנו בשוק ובהפתעה גמורה. שמענו שהוא הבן היחיד של נשיא סוריה והוא שהיחיד שיודע איפה העצמות. על פניו זה נשמע לא אמין ולא מסתדר עם הסיפור כי נאמר לנו שהעבירו את העצמות בימים שאביו כבר לא היה בהנהגה. בעקבות הריאיון הזה פנינו למוסד לא קיבלנו התייחסות בנושא".





אולי מדובר במסע סחטנות של אותו פליט?
"יכול להיות, זה לא יפתיע אותי, אבל נדרשת תגובה או התייחסות אלינו, זה מקפיץ את הלב ומטלטל. המוסד עוד לא ענה ואנחנו עם כאב גדול מול היחס הזה".



לא הרמתם ידיים שהאיתור של מקום קבורתו הוא בלתי אפשרי?
"הידיים בכניעה מוחלטת אך הלב לא מפסיק לקוות. גם אם מדובר בפיסת רכילות, יש מקום למילת הרגעה למשפחה".



מה דעתך על הסדרה שנעשתה עליו בנטפליקס עם סשה ברון כהן?
"זה לא ז'אנר שאני מתחברת אליו. אני מעריכה את העבודה, יש שם עבודה ציונית שנעשתה מכל הלב אך אני מעדיפה את החלקים הדוקומנטריים".



מדהים שסרטים או סדרות שנעשו על הדברים שקרו בהיסטוריה מקבעים תודעה הרבה יותר מהאמת והעובדות.
"נכון. גידי רף בחר לקבל חופש אומנותי שם ולערבב את הסיפור הדמיוני שלו עם הסיפור של אבא וזה נצרב כך בתודעה. הוא לא התיימר לספר בדיוק את מה שקרה וציין שזה רק מבוסס על סיפורו של אלי כהן. מי שירצה להתעמק תמיד יוכל".