הזמרת רוני דואני התארחה הבוקר (שני) בתוכנית "חדשות הבוקר" ב"קשת 12" וחשפה כיצד קיבלה את הבשורה הקשה כי הייתה חולה בסרטן העור. בסוף השבוע האחרון פרסמה הכוכבת כי חלתה בסרטן בזרת שברגלה - חודשיים בלבד לאחר שילדה את בתה השנייה, מאיה, וכעת היא סיפרה את כל הפרטים בתוכנית: "מה אני צריכה להגיד? הייתי חולת סרטן?".



"מכל האיברים בגוף, חטפתי סרטן בזרת של הרגל", כתבה אז דואני. "לפני כחודשיים מאיה נולדה, והתחלתי לספור את הימים עד שאני אוכל לחזור לשגרה ובעיקר להתאמן. רגע לפני שזה קרה, שמעתי משפט אחד של ד"ר דנה אגוזי, מנהלת מחלקת כירורגיה בבית חולים קפלן: 'אז יש לי חדשות טובות וחדשות רעות', היא אמרה, 'על מלנומה שמעת?'. מיותר לציין שזה הרגיש כמו פטיש של חצי טון על הראש שלי, כמו בוקס בבטן שמעיף אותך אחורה".



"זה היה סרטן מאוד מסוכן, אני לא יכולה להסביר את זה, הייתי אחרי לידה והגעתי ועשיתי גם את ההורדה של נקודת החן וזה היה מאחוריי, ואז לחזור ולקבל את התוצאות ולקבל את ה'בום' הזה. זה היה, 'רגע, מה קורה? איך זה קשור אליי בכלל? המילה הגדולה הזו. שאלתי את הרופאה שלי, דנה אגוזי, 'מה אני צריכה להגיד? הייתי חולת סרטן?', והיא אומרת לי 'כן'. אמרתי 'או.קיי'. אלה כל מיני הגדרות שנוחתות לך על הראש'".





היית צריכה להתמודד עם זה שבועיים אחרי לידה
"כן. כשהגעתי לחדר אחרי התוצאות, אמרו לי שלפי הספרות צריך להוריד את הזרת כי זה לא איבר כזה חיוני. אבל תלוי את מי שואלים, כי זה עניין של איזון. אני מתעסקת כל הזמן בשיווי משקל ואני מתאמנת ומאמנת המון כשאני יחפה, אז לראות את זה כל הזמן - זה עניין בשבילי. למזלי, הצליחו לשחזר לי את העור מתחת לזרת, לקחו לי עור מהמפשעה והזרת עדיין קיימת".



יש סכנת חיים בסרטן בקצה של הזרת?
"כן. אמרתי כל הזמן שזה מקום לא חשוף לשמש ולא הייתי רואה את זה. במקרה, אחרי כמה שנים, ראיתי שנקודת חן שהייתה שם שינתה את הצבע וגם אז לא ייחסתי לזה חשיבות. משכתי את נקודת החן הזו שנים. היום אני יודעת שנקודות בכפות ידיים, בקרקפת ובכפות רגליים צריכות כל הזמן בדיקה וזה ממש לא קשור לשמש".



איך הצלחת לתפקד כאמא לתינוקת טרייה?
"חוץ מלהשכיב את מאיה עליי, סקין-טו-סקין, לא יכולתי לעשות כלום אחרי הניתוח. פחות בא לי את הטייטל הזה של 'חולת סרטן', אבל יש לי מסר והוא ללכת להיבדק. זלזלתי ואני כל כך כועסת על עצמי, זאת בדיקה ממש פשוטה. הסיבה שהזרת שלי עדיין קיימת, ולא הייתי צריכה להיפרד מאיבר, היא רק כי גיליתי מוקדם. למזלי, למרות כל העיכובים, תפסתי את זה בזמן".





עכשיו את בריאה לגמרי?
"כן, לא הייתי מפרסמת את הפוסט וקוראת לאנשים להיבדק, אם לא הייתי מקבלת את התוצאות שאני בריאה, כי אז ההתמודדות, לא עלינו, היא עוד יותר קשוחה. פרסמתי והוצאת את זה החוצה כשידעתי שאני יכולה להתמודד עם זה".

יש חשש שזה יחזור?
"תמיד. אני עכשיו במעקב כל שלושה חודשים, ואחרי זה חצי שנה, ואחרי זה שנה. תמיד צריך להיות במעקבים".

בשנים האחרונות עזבת את הבמות לטובת עסקי הכושר, כשקורה אירוע כזה, משנה חיים, אתה מסתכל אחורה על החיים ואומר 'מה לא הספקתי', אני רוצה לחזור לבמה?
"בדיוק הפוך. את הבמה לא באמת עזבתי, יש לי גיחות מאוד כיפיות. חשבתי - כל כך כיף לי, אני רוצה את הרגליים שלי, רוצה לחזור לבית שלי, ולצוות המתאמנים שלי, אני רק מחכה לחזור לשגרה".