יו"ר ש"ס, אריה דרעי, העביר היום (שני) מכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בו הוא דורש ממנו למנות שרים נוספים ממפלגתו: "בימים האחרונים מתפרסמות ידיעות בתקשורת על כוונתך למנות שרים נוספים מטעם הליכוד. מפתח המנדטים שעל פיהם הנך ממנה שרים, יוצר עיוות כלפי שס, שהיא השותפה הגדולה ביותר של הליכוד וגם הנאמנה ביותר".


 

דרעי המשיך וכתב: "להלן הדוגמאות: לליכוד 32 מנדטים ויש לו 16 שרים כולל ראש הממשלה. שר לכל שני מנדטים. לאיחוד מפלגות הימין יש 7 מנדטים והם קיבלו את תיק הביטחון הבכיר, תיק החינוך וכן את תיק התחבורה, שלושה משרדים גדולים מאד. בנוסף לתיקים הגדולים המדד לתפקיד שר במפלגות הימין הוא שר ל-2.3 ח״כים. לשס 9 מנדטים, המפלגה השניה הגדולה בקואליציה, ולנו יש את משרד הפנים, ואת משרד הדתות". 

עוד כתב דרעי: "המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל ניתן לשס כפיצוי על כך שבשנת 2015 הוחלט לדלל את משרד הפנים ולהעביר את מנהל התכנון מהפנים למשרד האוצר. כלומר, לשס יש שני משרדים בינוניים, והמדד הוא שר ל-4.5 ח״כים. לפיכך, ולאור העבודה כי שס סבלה מייצוג נמוך בממשלה ביחס לגודלה עד עתה, אני מבקש מראש הממשלה למנות מטעם שס את שרי העבודה והרווחה והחקלאות. זה צעד הוגן, מתבקש ונותן מענה לייצוג חסר של שס בכל השנים האחרונות".

שבוע שעבר הגיבו ש"ס להחלטה של היועמ"ש להגיש כתבי אישום נגד ראש הממשלה. "אנו תומכים ומחזקים את ידיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, איש בעל זכויות עצומות בביטחון ובבניין מדינת ישראל. אדוני ראש הממשלה, אנו מאמינים ובטוחים שחפותך תוכח והצדק יצא לאור. חזק ואמץ, אל תערוץ ואל תחת. זה יום קשה למדינת ישראל. אנו מתפללים שמדינת ישראל תצא מהמשבר הקשה חזקה ומאוחדת", נמסר מש"ס.