על רקע קריאתו לקיום פריימריז בזק, נאם היום (שני) חבר הכנסת גדעון סער בפני פעילי ליכוד והתייחס למצבו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ואמר כי "התנועה לא בבעלות אף אדם". בראיון בחדשות 13 הוסיף סער: "אני מזהה פאניקה מהאפשרות של פריימריז, קורא לנתניהו להתמודד".



כשנשאל מדוע לא ישתתף בהפגנת התמיכה בנתניהו מחר, אמר: "יש לי אמפתיה, אבל אני חושב שההפגנות האלה לא מועילות לנתניהו ומזיקות לליכוד. הליכוד היא לא תנועת שוליים. השאלה היא האם מפלגת שלטון בוחרת לקחת החלטה של היועמ"ש ולקיים סביבה הפגנה. זו שאלה כבדה, ואני לא רואה כיצד זה יכול להועיל לנו או לנתניהו. מי שהתחיל עם זה היה השמאל, שהפגין מול הבית של מנדלבליט תקופה ארוכה. אני לא משתתף באופן אישי בסוג כזה של הפגנות".
בהתייחס לציוץ של הליכוד נגדו, תקף השר לשעבר: "תארי לך שדובר הליכוד בימי ראש ממשלה ישראל היה תוקף מכספי המתפקדים נבחר אחר של התנועה. זה שימוש פסול של המשאבים. התחרות פתוחה לחלוטין, אני מתמודד ומתכוון לנצח. אני מתמודד מתוך תחושה עמוקה שאם לא יהיה שינוי, המשבר הפוליטי במדינה יימשך או שנעביר את השליטה במדינה ליריבינו הפוליטיים".

בתוך כך, הוא תקף גם את יאיר נתניהו, בנו של רה"מ, על רקע הציוצים נגדו ונגד בתו: "כל יום נשבר שיא של שפל. החיים הפרטיים של הבת שלי הם לא ענייניו של יאיר נתניהו. רה"מ נהג לומר 'עזבו את אשתי, עזבו את ילדיי'. אני אומר לו - תגיד את אותו הדבר לבנך. מתנהלת מתקפה על אשתי ועל בתי, הן לא דמויות פוליטיות. תתמודד איתי, ראש הממשלה, בצורה נקייה, בלי הכפשות. אני הולך להביא סדר יום בכל התחומים - בסיעוד, בפנסיה, ברווחה. אני מקווה שההתמודדות תהיה נקייה".


גדעון סער בכנס פעילי הליכוד בהוד השרון. צילום: אבשלום ששוני
גדעון סער בכנס פעילי הליכוד בהוד השרון. צילום: אבשלום ששוני



גילויי תמיכה לצד קריאות ביניים



בכנס פעילי הליכוד אמר סער: "כל מי שהדרך חשובה לו מוקיר לראש הממשלה תודה עמוקה. לא בכדי הוא עומד במצטבר מזה עשרים שנה בראשות הליכוד, הוא חף מפשע. במדינת ישראל לא מרשיעים באולפנים ולא בכיכרות ולא ברחובות, אך אם לא נעשה שינוי הכרחי אנו נעביר את השלטון לידי יריבינו מהשמאל". דבריו של חבר הכנסת לוו בקריאות ביניים של תומכי ראש הממשלה, בהן "רק ביבי". 

סער הוסיף ואמר: "הליכוד לא בבעלות של אף אדם, התנועה היא בבעלות חבריה. הם מחליטים על השליחים ועל הדרך שלה. כל אחד מ-120 אלף מתפקדי הליכוד הם בעלי המניות. אנחנו לצערי הרב עלולים ללכת למערכת בחירות שלישית. תראו מה קורה במדינה היום: דיברתי עם כמה מראשי הרשויות, יש קיצוץ פרוייקטים בתחום החינוך ורווחה, אין תקציב והכל תקוע. אם נלך לבחירות שלישיות הכל ימשיך להיות תקוע לפחות עוד חצי שנה". 
בנוסף אמר ח"כ סער כי "כל זמן שבו המשבר הפוליטי יימשך, נלך לבחירות שלישיות רביעיות חמישיות ותהיה שנאת אחים בתוך עם ישראל. צריך לאחד את העם הזה, אנו רואים את האתגרים. האויבים שלנו מסביב, בין אם בחיזבאללה או בחמאס לא רואים הבדלים בינינו. אני מנסה למנוע בחירות פעם שלישית, למנוע את מה שרה"מ עצמו כינה טירוף מערכות שבכל העולם מלגלגים עליו".