היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הודיע הערב (שני) כי לא קיימת חובה משפטית על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להתפטר מתפקידו. זאת לאחר דיון בנושא המשמעויות המינהליות-חוקתיות של ההחלטה להגיש כתב האישום נגד ראש הממשלה, בעודו מכהן בראש ממשלת מעבר."אין כל נפקות מעשית להתפטרות ראש ממשלה בתקופת ממשלת מעבר. משכך, ברי כי במצב דברים של ממשלת מעבר, ממילא לא ניתן לומר שקיימת חובה משפטית על ראש ממשלה להתפטר מתפקידו זה"



את טיעוניו להחלטה ביסס היועץ על סעיף 19 לחוק יסוד: הממשלה, שמסדיר את האפשרות שראש הממשלה יתפטר מתפקידו. לדבריו החלטתו נובעת מכוח עיקרון "רציפות הממשלה".



בנוגע להתפטרות נתניהו מתפקידים מיניסטריאליים נוספים אמר מנדלבליט שסוגיה זו תיבחן בהמשך. כידוע נתניהו מכהן בנוסף לתפקידו כראש ממשלה גם כשר הבריאות, שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, שר התפוצות ומ"מ שר החקלאות ופיתוח הכפר.



 כזכור בשבוע שעבר החליט מנדלבליט על הגשת כתבי אישום נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו. בתיק 4,000 יואשם נתניהו בשוחד, בעוד שבתיקים 1,000 ו-2,000 יואשם רה"מ במרמה והפרת אמונים. היועמ"ש הודיע את הדברים בהצהרה מיוחדת לתקשורת ממשרד המשפטים בירושלים.

בפתח דבריו אמר היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כי "היום הזה הוא קשה ועצוב, הודעתי לבאי כוחו של רה"מ נתניהו, על החלטתי להעמידו לדין בכתב אישום הכולל שלושה אישומים", והוסיף כי "רה"מ נתניהו הוא אדם עתיר זכויות, זכיתי לעבוד עמו. את ההחלטה על הגשת כתב האישום קיבלתי בלב כבד אך שלם, מתוך מחויבות עמוקה לשלטון החוק ולאזרחי ישראל".