"הרעל האנטישמי שחלחל מלמעלה השתרש בכל מפלגת הלייבור של בריטניה", כך אמר הרב הראשי של הקהילה היהודית במדינה, אפרים מירוויס, במאמר שפורסם במהלך הלילה (בין שני לשלישי), והזהיר כי "נשמת האומה שלנו עומדת על כף המאזניים" בהקשר לבחירות בממלכה שיתקיימו בחודש הבא. מירוויס הוסיף כי "יהודי בריטניה נמצאים בחרדה".



מאז שבריטניה החלה את מערכת הבחירות שלה בתחילת נובמבר, השיח הציבורי על חוסר המעש של מנהיג הלייבור והמועמד לראשות הממשלה, ג'רמי קורבין, ומפלגתו בנוגע לאנטישמיות, הלך והתגבר.



קורבין, תומך ותיק של הפלסטינים, כינה את קבוצות הטרור של חמאס וחיזבאללה "חברים", וזכה לביקורת רבה מצד חברים, מחוקקים ומנהיגים יהודיים כי הוא לא הצליח להתמודד עם האנטישמיות במפלגה, למרות ההבטחה לעשות זאת.



"השאלה שנשאלת כעת היא: מה יקרה ליהודים בבריטניה אם מפלגת הלייבור תקים את הממשלה הבאה? חרדה זו תגובה מוצדקת", כתב מירוויס, רבה הראשי של הקהילות העבריות המאוחדות של בריטניה.



לדבריו, תגובת הנהגת המפלגה כאשר תומכיהם סילקו מחוקקים, חברים ואנשי צוות משורות הלייבור בגין ביקורת על אמירות אנטי-יהודית, הייתה "לא מספקת" והוא טוען כי המפלגה לא עשתה כל שביכולתה כדי לחקור את כל המקרים המטרידים.



"זה כישלון לראות את זה כבעיה אנושית ולא כזו פוליטית. זה כישלון של תרבות. זה כישלון של מנהיגות. רעל חדש שהוכרז מלמעלה והשתרש בכל מפלגת הלייבור". כתב מירוויס.



דובר מפלגת הלייבור, שמובילה על המפלגה השמרנית של ראש הממשלה בוריס ג'ונסון בסקרים לקראת הבחירות ב- 12 בדצמבר, טען כי קורבין התנגד תמיד לאנטישמיות וגינה כל אמירה גזענית.