אני בן 30 ולצערי סובל מהתקפי קנאה ועצבים שלא מאפשרים לי להיות בזוגיות לאורך זמן. לפני כמה חודשים פגשתי מישהי מהממת, אבל תמיד כשאנחנו נפגשים אני מחכה שהיא תיכנס למקלחת בשביל להסתכל לה בסלולרי ולעבור על ההודעות. כשהיא מדברת עם גברים אחרים באופן ידידותי אני מאוד כועס, והיא לא מוכנה לקבל את זה. איך אוכל להתמודד עם הסיטואציה?
"אתה מתאר פה חוויה נוראית שסובלים ממנה לא מעט אנשים, ובכנות אספר שאפילו אני התמודדתי עם נושא הקנאה לא מעט פעמים בחיי, ויודע שההתנהגות שלך מגיעה מתוך כאב גדול. לצערי הרב אין פתרונות קסם לדבר הזה, ואתה תהיה חייב לעבור תהליך ממושך שיסייע לך ללמוד לסמוך על הצד השני. עם השנים אני בטוח שאתה תלמד להכניס כל דבר לפרופורציות מתאימות. תשאל את עצמך למה אתה מראש מחטט לה בטלפון, וסביר להניח שתגלה שזה מתוך פחד. אתה חושש שהיא תפגוש מישהו אחר או תבגוד בך חלילה, ומרגיש עזוב ונטוש. אתה לוקח סיפור שהסיכוי שהוא יקרה נמוך מאוד, ומחיה אותו כל פעם מחדש. בעצם החיטוט בסלולרי שלה אתה מייצר את הכאב. לתפיסתי, הדרך הטובה ביותר לרפא את המקום הזה היא לעשות הפוך ממה שעשית עד היום. זאת אומרת שבמקום לחטט לה בטלפון תגיד לה שאתה אוהב אותה, וזקוק לחיבוק. בכל פעם שאתה מקנא, במקום להתנהג בעצבנות תדבר איתה על הרגשות שלך, וככה הסיכוי שתצליח לשמר את הזוגיות הזו יהיה גבוה יותר".

אני חייל בשירות חובה ועושה יומיות. בכדי לקדם את העתיד שלי החלטתי שאני רוצה לשלב עם השירות הצבאי גם לימודי תואר ראשון ועבודה. לצערי הסביבה שלי מאוד מודאגת, וטוענת שאני עלול לקרוס. מה דעתך?
"כשסיימתי את הצבא חיפשתי מה לעשות כי הייתי צריך לממן את עצמי. התחלתי לאמן אנשים בשחייה אבל זה הניב לי גרוש וחצי ועדיין הייתי צריך להרוויח כסף - אז פתחתי קו חלוקה ללחמניות. מעבר לזה הייתי מעורב חברתית, ושילבתי בתוך לוח הזמנים העמוס שלי גם יחסי ציבור והפקת מסיבות, ובין לבין הצלחתי גם להיות דובר אגודת הסטודנטים באוניברסיטה שבה למדתי. ההתנהלות האינטנסיבית הזאת לא מתאימה לכל אדם, כל אחד והקצב שלו. אני חוויתי את זה כהנאה ולא ראיתי את זה כקריעה. לכל אחד מאיתנו יש את הקצב והאנרגיה שלו, רק אנחנו מכירים את עצמנו. יכולים לבוא בני אדם מסביבך ולהגיד מתוך המקום והעייפות שלהם - 'מה אתה לוקח על עצמך כל כך הרבה?'".

אשתי ואני זכינו בדירה בפרויקט מחיר למשתכן בראשון לציון. מדובר בדירת 5.5 חדרים במזרח העיר, ומחירה אחרי הנחה עומד על מיליון שקלים וחצי. הגענו לדירה הזאת בלי כסף כי לא הצלחנו לחסוך, אבל ההורים נתנו לכל אחד מאיתנו 300 אלף שקלים. עד כה החזרנו קרוב ל־150 אלף שקלים, ובמקביל אנחנו שוקלים לפתוח קו חלוקה שיגדיל את ההכנסות שלנו, אבל זה דורש מאיתנו הוצאות נוספות ועלינו לקחת הלוואה של כ־800 אלף שקלים. קיימת גם אפשרות שנמכור את הבית החדש שרכשנו כדי לכסות את ההוצאות. האם זה הצעד הנכון בהתחשב בעובדה שאני מכניס כל חודש 14 אלף שקלים?
"מדבריך עולה הרושם שאינך צריך למהר למכור את הנכס שרכשתם לא מזמן, אבל כמובן – ככל שיהיו לי יותר נתונים ככה אוכל לעזור לך יותר. ההצעה הכי טובה שאני יכול לתת לך בהתחשב במצבך היא לפנות לרואה חשבון ולדון איתו בנושא קו החלוקה. בעזרת אנשי מקצוע תוכל לבדוק את הערך האמיתי של קו החלוקה, ולבחון את התנודות שלו בשנים האחרונות. באופן כללי התוכנית שלך נשמעת בסדר. אתה עומד להוציא 800 אלף שקלים על העסק החדש שלך, אל תהיה ביישן כשאתה מברר את העתיד שלך. זה חשוב מאוד".
מתוך תוכניתו של אלון גל, כל יום שישי ב־8:00 ב־103FM