לקוחות חנות "טסקו אקספרס" בפרבר דרייטון שבבריטניה קראו להחרים את החנות המקומית כאקט של סולידריות עם "פאמפקין", חתול שכונתי מוכר ואהוב, לאחר שבעל החנות החליט להפסיק לאפשר לו לשהות בחנות, כפי שעשה במשך זמן רב ללא כל הפרעה.



האיסור החדש הכעיס את הלקוחות הקבועים של החנות, שהתחייבו לתמוך בחתול, שמופיע גם מעת לעת בפאב המקומי. נציג החנות אנדרו טבינר אמר: "בשורה התחתונה חתול לא צריך להיות בחנות, מכיוון שזו מדיניות "טסקו". זו לחלוטין לא חנות לחיות מחמד".



הלקוחות, שראו את החתול הג'ינג'י כחלק בלתי נפרד מחוויית הקניות שלהם, החליטו למחות בפייסבוק בכדי לפרוק את תסכולם מהחלטת החנות. אחד הלקוחות כתב: "אני לא מבין איך אפשר 'לאסור' על חתול עם חכמת רחוב להיכנס למקום בו הוא מסתובב במשך שנים?! כולם אוהבים אותו כאן ויש לכך סיבה טובה". לקוח אחר אמר: "מסכן פאמפקין. הוא כזה טיפוס. אני חושב שתומכיו צריכים להחרים את טסקו". חשוב לציין כי לא כולם היו נגד האיסור, כפי שכתב אחד מהגולשים: "אני מסכים שפאמפקין הוא חתול מקסים, אבל אני גם מסכים שבעלי חיים לא צריכים להיות בחנויות מזון".


טסקו אקספרס (צילום: TOLGA AKMEN/Getty images)
טסקו אקספרס (צילום: TOLGA AKMEN/Getty images)


בעליו של החתול, ג'ו הרדינג, אמרה שהם גרים כמאה מטרים משורת חנויות הכוללת קוסמטיקאיות, פאב וסוכנות נדל"ן, אך שחנות "טסקו" היא החביבה עליו. "הוא לא מפריע. אני חושבת שהוא רק רוצה קצת תשומת לב מאנשים", הוסיפה. "הוא היה חתול רחוב לפני שאימצנו אותו, אז יש לו חכמת רחוב וטסקו הוא המקום בו הוא מבלה את רוב זמנו". ג'ו סיפרה כי פאמפקין נכנס לחנות בקביעות כבר שנה וחצי. "אני יודעת שהצוות אוהב אותו, אז אני לא מבינה למה נאסר עליו מלהיכנס אחרי כל כך הרבה זמן. הוא בעיקר שוכב ליד הדלת. הוא כמו מאבטח".


ג'ו שיתפה שהיא נדהמה מהתמיכה בחתול בן השש: לפאמפקין יש מעל 300 חברים בדף הפייסבוק שהיא פתחה לו, גם מקנדה ונורווגיה. "אנשים אמרו שהם מחרימים את טסקו, זה הפך להיות קצת מטורף.. .ידענו שהוא אהוב בקהילה, אבל לא ברמה הזו. הרוח הקהילתית הייתה פשוט מדהימה".

דובר "טסקו" מסר: "למרות שאנו אוהבים את חתול הג'ינג'י הקטן, חנות מזון היא לא המקום הכי מתאים לחתול לשהות בו, כך שעובדינו מעודדים אותו בעדינות לצאת כשהוא מנסה להיכנס".