סקר מנדטים: בעקבות כתבי האישום שהוגשו בשבוע שעבר נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, חדשות 12 פרסמה שני סקרי בחירות חדשים, המציגים את תמונת המנדטים כשנתניהו בראשות הליכוד, ותמונת מנדטים שונה לחלוטין, באם יתקיימו פריימריז במפלגת הליכוד וחבר הכנסת גדעון סער ייבחר במקומו של יו"ר הליכוד הנוכחי.

לשאלה "אם הבחירות היו מתקיימות היום, לאיזו מפלגה היית מצביע?", תוצאות הסקר הראו כי מפלגת כחול לבן תקבל 34 מנדטים, הליכוד יקבל 33,הרשימה המשותפת עם 13, ישראל ביתנו עם 9, ש"ס ויהדות התורה עם 8 מנדטים, הימין החדש עם 5, לצד העבודה גשר. המחנה הדמוקרטי עם 4 מנדטים. הבית היהודי-האיחוד הלאומי לא יעברו את אחוז החסימה, וכך גם באשר לעוצמה יהודית.

תמונת הגושים בתסריט הראשון: הימין עם 39 מנדטים, המפלגות החרדיות עם 16. גוש המרכז-שמאל יקבל 43 מנדטים בתסריט כזה, המפלגות הערביות עם 13 מנדטים, כאמור וישראל ביתנו עם 9 מנדטים.

בני גנץ. צילום: אבשלום ששוני


לשאלה "אם הבחירות היו מתקיימות היום, ובראשות הליכוד יעמוד גדעון סער לאיזו מפלגה היית מצביע?", ענו משתתפי הסקר כי מפלגת כחול לבן תקבל 35 מנדטים, והליכוד ייצנח ל-26 מנדטים בלבד. הרשימה המשותפת שומרת על כוחה עם 13 מנדטים, ש"ס מתחזקת עם 10 מנדטים, ישראל ביתנו עם 9 מנדטים, הימין החדש מתחזקת ועולה ל-9 מנדטים, יהדות התורה עם 8 מנדטים, העבודה גשר עם 6 והמחנה הדמוקרטי בסוף הרשימה עם 4 מנדטים. גם בסקר הזה, הבית היהודי-האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית לא עוברות את אחוז החסימה.

תמונת הגושים בתסריט בו גדעון סער עומד בראשות הליכוד: הימין נחלש ויורד ל-35 מנדטים, החרדים מתחזקים עם 18 מנדטים. גוש המרכז שמאל מתחזק ועולה ל-45 מנדטים, הערבים וישראל ביתנו, כאמור, נותרים עם 13 ו-9 מנדטים בהתאמה.

בשאלה "מי מבין האישים הבאים, מי לדעתך הכי מתאים לתפקיד ראש הממשלה?", יו"ר כחול לבן, בני גנץ, מצמצם את הפער לראש הממשלה הנוכחי, כש-40% מהציבור מאמין שנתניהו מתאים יותר לתפקיד, ו-39% מאמינים בגנץ. 14% מהנשאלים בסקר מאמינים כי אף אחד מהם לא מתאים לתפקיד ו-7% לא יודעים.

במידה וגדעון סער יעמוד בראשות הליכוד, בני גנץ נמצא כשיר יותר עם 40% התאמה לראשות הממשלה, כשגדעון סער רק עם 23%, 24% מהציבור לא יודע ו-13% ענו כי הם לא יודעים.