אזעקת צבע אדום הופעלה הערב (שלישי) במרחב עוטף עזה ובעיר שדרות בעקבות שני שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. מצה"ל נמסר כי לוחמי כיפת ברזל יירטו שיגור אחד. במד"א אמרו כי לא התקבלו קריאות על נפגעים, למעט אישה שנחבלה בגפיים כשהייתה בדרכה למרחב מוגן. היא טופלה על ידי צוותי הרפואה.



צה"ל הודיע כי במהלך הלילה תקפו מטוסי קרב של צה"ל מספר יעדי טרור של ארגון חמאס בדרום רצועת עזה, בהם אתר לייצור אמצעי לחימה. התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטות ששוגרו מרצועת עזה לעבר שטח ישראל מוקדם יותר הלילה. "ארגון הטרור חמאס אחראי על הנעשה ברצועת עזה וממנה והוא יישא בהשלכות לפעולות כנגד אזרחי ישראל", נכתב בהודעה. בהמשך הלילה פרסם צה"ל הודעה על תקיפות של יעדים נוספים, בהם תשתית תת-קרקע. שר הביטחון, נפתלי בנט, הגיב בציוץ בטוויטר לירי ואמר כי "דין טיל שלא פגע כטיל שפגע. מי שיורה - חוטף".

אופיר ליבשטיין, ראש המועצה האזורית שער הנגב, אמר בעקבות הירי מהרצועה הערב: "לצערי אנחנו ממשיכים במציאות המוכרת ומעייפת בה תושבי שער הנגב נמצאים במלחמה ועולם כמנהגו נוהג. אם לא הפנמנו בסבב ההסלמה האחרון, הערב קיבלנו תזכורת נוספת שבעוטף עזה אין שגרה ואין שקט. אני חוזר ואומר - מלחמת ההתשה שאנו נמצאים בה בשנתיים האחרונות חייבת להיגמר. מדינת ישראל חייבת לחתור לפתרון במיידי - או הכרעה או הסדרה. לתושבי שער הנגב מגיע ביטחון ותחושת ביטחון".

אמש גם שוגרה רקטה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. דובר צה"ל מסר כי כתוצאה מהשיגור הופעלה התרעה על נפילה צפויה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול.


מוקדם יותר היום נחת פגז של טנק מצרי בחדר האוכל של הישיבה הגבוהה בבני נצרים, מטרים ספורים מבלוני גז שלא נפגעו. במזל גדול באותה שעה המבנה היה ריק מתלמידים שישבו ולמדו בבית המדרש. הישוב בני נצרים והישיבה כבר למודי מקרים דומים, לאחר שרק לפני כחודשיים נחת פגז של טנק מצרי על הרכב של הישיבה וגרם נזק לרכוש.


 


האירועים מגיעים כשבועיים לאחר סבב הלחימה האחרון ברצועה בו שוגרו לשטח ישראל כ-450 רקטות - כ-60% מהן שוגרו לשטח פתוח וכ-90% יורטו. סבב הלחימה החל בעקבות חיסולו של בכיר הג'יהאד האסלאמי, בהאא אבו אל-עטא.