חברת הענק הגרמנית טיסנקרופ השקיעה מיליוני יורו בהקמת מרכז חדשנות ראשון מסוגו בישראל, שיתמחה בייצור מתקדם המבוסס על טכנולוגיות הדפסה תלת־ממדית במתכת. את המרכז החדש, שקיבל את השם METAL POINT, חנך חבר מועצת מנהלים בטיסנקרופ מערכות ימיות, ד"ר אלכסנדר אוריאנו, כחלק מביקור בארץ שכלל פגישות עם יזמים וחברות ישראליות. 
 
מרכז החדשנות הוקם כתוצאה משיתוף פעולה של טיסנקרופ עם חברת אימפקט לאבס הישראלית, בהשקעה הנאמדת במיליוני יורו. זאת כחלק ממדיניות החברה להגדיל את ההשקעות בישראל באופן ניכר בשנים הקרובות, וכחלק ממחויבותה לביצוע רכש גומלין בישראל.
 
מרכז החדשנות ייהנה גם משיתוף פעולה של גופים נוספים, כדוגמת משרד הכלכלה, התאחדות התעשיינים לישראל, מכון המתכות של מוסד הטכניון למחקר ופיתוח, לשכת המהנדסים וגופים נוספים מהענף. המרכז צפוי לסייע בהגדלת הנגישות להדפסת תלת־ממד במתכת. על פי הערכות של משרד הכלכלה, הטמעת טכנולוגיות ייצור מתקדמות בתעשייה עשויה להגדיל את התוצר התעשייתי ב־25 מיליארדי שקלים בשנה.
 

טיסנקרופ הינה אחד התאגידים הגדולים בעולם בתחום ייצור ועיבוד מתכות, ובמסגרת הפרויקט תעביר מניסיונה בתחום לצד השקעה של מיליוני יורו בהקמת המתחם והבאת מדפסות תעשייתיות, שיהיו נגישות לחברות מקומיות שיחפצו בייצור תוצרים ממתכת.
 
"אנו רואים בחיזוק כוחה הכלכלי של ישראל, דרך חדשנות ויזמות, מטרה משמעותית. הקמת מרכז חדשנות ראשון מסוגו בישראל בתחום הדפסת התלת־ממד במתכת יאפשר לסטארטאפים וחברות תעשייה לקדם את פעילותן בזירה הכלכלית והבינלאומית", אמר ד"ר אוריאנו.
 
זיוה איגר, מנהלת הרשות לשיתוף־פעולה תעשייתי וקידום השקעות זרות במשרד הכלכלה, הוסיף: "אנו מקווים שמדובר רק בתחילתו של שיתוף פעולה ענף, שיכלול העברת ידע בתחום הדפסת תלת־ממד בתעשיית המתכת לחברות ישראליות - מדובר בענף טרי למדי בישראל, עם פוטנציאל התפתחות משמעותי".
שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים: ״ההתאחדות קיבלה החלטה להוביל את הטמעת החדשנות הטכנולוגית בתעשייה, ואנחנו מחפשים פתרונות ומוצרים שיאפשרו לחזק בצורה משמעותית את כושר התחרות של התעשייה הישראלית".
 
ספי אטיאס, מנכ"ל אימפקט לאבס, ציין: "במסגרת השותפות ייהנה המשק הישראלי מגישה משופרת ומוזלת לתשתיות, ידע והזדמנויות בתחום הדפסה תלת־ממדית במתכת, ובכך תתרום למובילות טכנולוגית של ישראל בתחום והשפעה ישירה על הפריון בתעשייה".
 
הפעילות נושקת לפלטפורמת החדשנות שהקימה חברת אימפקט לאבס. היא נשענת על תשתית של יותר מ־1,000 מ"ר, עם טכנולוגיות הדפסה וסריקה תלת־ממדית מתקדמות, עיבוד שבבי וחיתוך בלייזר ועוד.