לפני כשנתיים, בשיחה אקראית במסיבה שערך "מעריב", אמרתי למישהו שהתיקים של בנימין נתניהו מובילים לסופו. הוא יוציא שני מיליון איש לרחוב לפני שזה יקרה, אמר האיש בתגובה. זה היה לפני המון זמן, בתקופת הזחיחות של ה"אין כלום כי לא היה כלום". הרבה לפני שהתיקים הבשילו לכתב אישום, וכמובן לפני שנתניהו נאם את נאום החרקירי נגד מערכת החוק והמשפט.
 
והנה, לא רק ששני מיליון איש לא יצאו לרחוב אלא שבתוך הליכוד מתחולל מרד שקט של עסקנים מהשורה הראשונה. מדובר בגדול בתהליך התפרקות הן של נתניהו והן של הליכוד, לא רק משום שאני מקווה שזה יקרה - אלא משום שזה כבר קורה. והפעם זה לא עוד משבר שממנו יוצאים מחוזקים, אלא סדק ממשי בחזית "רק ביבי". 
 
מי שנתן את האות היה גדעון סער, ומה שקורה בימים אלו מלמד אותנו עד כמה תקפים איומיו של נתניהו, שמבקש לשסות את תומכיו בכל מי שמגלה שביב של מרד. הפאניקה שבה תקף נתניהו את מוסדות החוק, שדנים בתיקים של חלק מעסקני הליכוד (דוד ביטן, חיים כץ ועוד חברי מרכז וסביבתם), אמורה להזכיר לכמה חברי מפלגה שהם בדרך לפגישות של אחד על אחד עם אותם אנשי חוק, ומוטב שלא יזדרזו להתייצב לצד האיש שמשתלח בהם. מכאן ואילך היחס של מערכת החוק והמשפט לאותם עסקנים שנקלעו למלתעות המכונה המשפטית הוא בגדר של "אתה ליכודניק - אתה כבר חשוד". 
 

ובינתיים הבלוק עדיין שומר לו אמונים ובייחוד הקומץ, אנשי הציונות הדתית־לאומנית שמגינים על הנער השליח שלהם. מי כמוהו יתעתע באותו עולם עם תרגילים כמו שתי מדינות ואמירות כמו "יש מדינות מתונות באזור שמגבות את ישיבתנו בשטחים", ו"תסמכו עליי ועל דונלד טראמפ שביחד נשמור ונתחזק את הבתים שבניתם בהתנחלויות", ובאותה נשימה הוא מוסיף ש"הטרור מונע הסדר, האיראנים על הגדרות, השמאל רוצה להרוס אותנו", ושאר תירוצים. 
 
שלא תהיה למישהו כאן אשליה שסער או ישראל כץ או כל מועמד אחר ינהג אחרת מנתניהו. כולם שם נתונים לחסדי הבלוק. התקווה היא שאשליית אחדות כחול־לבן עם הליכוד או הבלוק תכרסם במדיניות הקומץ הדתי־לאומני. סער כבר הוכיח - לפחות מילולית - שהוא קיצוני לא פחות מנתניהו. ואם צריך אפילו יותר. כשנתניהו בלם (מעשית, בדיבורים הוא בנה בשצף קצף) את הבנייה בשטחים, סער אמר "נמשיך לבנות בשכונות היהודיות במזרח ירושלים ובהתיישבות, גם במהלך המשא ומתן עם הפלסטינים". מבצע צוק איתן היה צמחוני מדי לטעמו ("הפסקת האש היא פארסה") – ובסך הכל המאבק ביניהם הוא על מי יהיה הנער השליח של הקומץ.