לאחר קריאתו לערוך פריימריז לראשות הליכוד, ובצל הביקורת שהטיח ברה"מ בנימין נתניהו, התייחס הבוקר (רביעי) בגל"צ חבר הכנסת גדעון סער להפגנת התמיכה בנתניהו שהתקיימה אמש בתל אביב, ואמר כי "הפגנות הן לא מענה מספיק למי שאוחז בהגה השלטון".
 
"ישראל מדינה דמוקרטית שבה יש זכות יסוד להפגין, ואני משוכנע שהמפגינים הגיעו מתוך אכפתיות", אמר סער בפתח דבריו, והוסיף: "השאלה היא האם מפלגה האוחזת בהגה השלטון צריכה לשנות את הליקויים או להפנות את מנגנוניה להשתלחות באותן מערכות? אני חושב שצריך לתקן. אם אנחנו עשור בשלטון ולא יודעים להצביע על משהו שנעשה לתקן את המערכות הללו, אינני חושב שהפגנות הן מענה מספיק למי שאוחז בהגה השלטון". 
למה נתניהו לא קידם את הרפורמות שלך בזמנו?
"לא מדובר רק בהצעות שלי, גם השר לשעבר יעקב נאמן הציע את פיצול תפקיד היועמ"ש, וחוק יסוד חקיקה שכולל פסקת התגברות. יש בעיות גם במערך החקירות והתביעה. לא רק שלא קודמו הרפורמות, היו אפילו הרעות. מאחר שהדברים לא תוקנו עד היום, אני מודיע שאני אתקן". 

השר כ"ץ אמר שפעולותיך נועדו להכשיר את הקרקע לפילוג הליכוד.
"חלילה, אלו דברים שאין להם יסוד. השתלחויות אישיות בחבר אינן מענה ענייני לדברים שהעליתי. בעוד שבועיים אנחנו במערכת בחירות שלישית, והשיתוק במדינה יימשך עוד חצי שנה לפחות. עם כל ההערכה לנתניהו, גם אחרי מערכת בחירות נוספת הוא לא יצליח להקים ממשלה. כלומר, נסתכן באובדן השלטון. אני לא מתמודד נגד נתניהו, אני מתמודד כדי להציל את המדינה משלטון השמאל. נתניהו אמר לפני שבוע שבחירות שלישיות הן טירוף מערכות, אז איך אנחנו עוצרים את זה? מה האופק? מה התקווה?".
 
גדעון סער. צילום: אבשלום ששוני
גדעון סער. צילום: אבשלום ששוני

היית פונה לממשלת אחדות?
"קודם כל, לא הייתי מוותר על אף אחד משותפינו, אבל היה צורך להקים ממשלת אחדות רחבה כעת. יש לכך הצדקה, ואני בטוח ביכולתי לעשות זאת. כל אדם יודע, למרבה הצער, שאין לנתניהו סיכוי להקים ממשלה. מפלגה פוליטית רצינית חייבת להתעשת לפני שתגיע למקומות מאוד קשים". 
תסכים להיות שני ברוטציה?
"לא אכנס לשאלה הזו, אני חושב שללהיות שני יש גם יתרונות. אפשר וצריך להקים ממשלת אחדות. צריך ללמוד מפיזור הכנסת בסוף מאי, אנחנו יודעים היום שזו הייתה שגיאה חמורה שעלתה למחנה הלאומי בהרבה מנדטים. מי שחושב להמר על תוצאות הבחירות לכנסת ה-23 לא קורא נכון את המפה, ולכן אני מציע לשנות את המגמה".
נתניהו מוביל עליך בסקרים.
"אם רק התחלתי, ואני כבר עומד על 26 מנדטים מול מי שמוביל את הממשלה עשור רצוף - אני חושב שזו נקודת התחלה מאוד מעודדת. אחרי שאתה נבחר, יש קפיצה בסקרים. כל איש ליכוד יודע מרבים שעזבו אותנו שיצביעו לי אם אעמוד בראש הליכוד. גם אם הסקר נכון, נתניהו לא יוכל להקים ממשלה. צריך להבין את החסימה שיש ליו"ר התנועה הנוכחי במערכת הפוליטית היום".
 
נתניהו. "לא יצליח להקים ממשלה". צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
נתניהו. "לא יצליח להקים ממשלה". צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

אתה תולה תקוות בארדן?

"אני מעודד מכך שאתמול התייצבו פומבית שני ראשי ערים, מרמת גן ומעכו, בתמיכה ברורה בי. בימיםה קרובים יצטרפו אליהם עוד ראשי רשויות מתוך הבנה שצריך לחולל את השינוי הזה למען התנועה והמדינה,.

בהתייחס לירי הרקטות ליישובי הדרום, אמר: "אני חושב שהאמירה לפיה חמאס הוא אחראי, היא אמירה נכונה, אבל השאלה הרחבה היא גדולה יותר, ונוגעת להמשך התשת אזרחינו בדרום על ידי ירי טילים, והמשך ההתעצמות ובניין הכח של הג'יהאד האסלאמי והחמאס ברצועה". 
היום שוב מחלקים דולרים ברצועה. מה אתה חושב על זה?
"אני מסביר מה הדבר החמור ביותר - המשך התעצמות ובניין הכח, גם בהיקף הטילים וגם באיכות השיגור. אם אנחנו יודעים להביא למצב שבו יש רגיעה, אבל מצד שני נבלמת ההתעצמות - זה האינטרס שאותו אנחנו צריכים להבטיח. צריך להסתכל על התמונה הרחבה".
אם אתה רה"מ מחר בבוקר, מה אתה עושה?
"צריך לפרק את תשתיות חמאס והג'יהאד האסאלמי, גם אם זה אומר שזה ייעשה במחירים לא פשוטים. צריך לבנות קונצנזוס רחב".